קידום לתפקיד ניהולי כך תעשו זאת בקלות

ניהול
מנהלים מתחילים

רבים שזוכים בקידום לתפקיד ניהולי חווים רגשות מעורבים: מחד, התרגשות רבה לקראת הבאות, גאווה עצומה על ההישג המשמעותי וסיפוק מקצועי ומאידך, חשש מפני הבאות. בכל זאת, תפקיד ניהולי הוא שדרוג בהיררכיה הארגונית ועם הכוח הגדול מגיעה אחריות גדולה.
אז כיצד מתמודדים עם השינוי בסטטוס מבלי שהלחץ ישפיע על התפקוד ומדוע יש צורך ביד מכוונת לחיזוק הביטחון והקניית כלים לניהול אפקטיבי ועוצמתי? כמה טיפים למנהל המתחיל בכניסה לתפקיד ניהולי. 

עבודת מחקר לפני כניסה לתפקיד
התייחסו לזמן בין הרגע בו קבלתם את ההודעה המשמחת על הקידום ועד כניסה בפועל לתפקיד כזמן לימודי. כדאי לבחון בתקופה זו את ההתנהלות הארגונית, מה מקובל, נהוג ומצופה ממנהלים בארגונים, מי היה המנהל הקודם של הצוות (אם היה) ומה אפיין את הניהול שלו (לטוב ולרע) ונסו תוך כדי לשכלל את כישורי הניהול שלכם במסגרת לימודית בתנאי מעבדה בה תוכלו לתרגל את המיומנויות הניהוליות שיובילו אתכם להצלחה.

 

מה הוא הסגנון הניהולי שלכם
חשוב מאוד לבצע עבודה עצמית על עצמכם בטרם יצאתם לשטח, החליטו איזה מנהלים תרצו להיות. האם אתם יותר חברמנים או שומרים על דיסטנס, סמכותיים, ישירים, מחושבים, מאלה שאומרים דברים בפנים או מעדיפים להיות צופים מרחוק ורק לרמוז לעובדים למה כוונתכם. בקורס ניהול, למשל, יסייעו לכם להכיר סגנונות ניהול שונים ומתי להשתמש בכל סגנון בדרך האפקטיבית ביותר. בכל מקרה, זכרו שבניהול הזמן יקר מאוד ולכן חשוב שתנהלו אותו היטב – יומן מסודר, קביעת פגישות ידועות מראש, עבודה על פי סדר עדיפויות.

 

הכירו את העובדים לפני שאתם מנהלים אותם
חשוב מאוד לייצר סביבת עבודה נעימה בה העובדים ירגישו שבעי רצון תחת חסותכם. לצורך כך, היו זמינים עבור העובדים שלכם. כדאי ליזום פגישות עבודה קבועות קבוצתיות ו"אחד על אחד" כדי להכיר את העובדים ולדעת מה הן החוזקות ומה החולשות של כל עובד וסגנון העבודה שלו יסייע לכם בהאצלת סמכויות, חלוקה לתפקידים והתמודדות עם כל עובד לגופו וכצוות בהמשך.
איזון הוא המוטו. אל תחשפו את החולשה שלכם בפני העובדים אבל דברו בגובה העיניים, היו אנושיים כדי שהם ירגישו אתכם בנוח, עודדו אותם להצליח (ההצלחה שלהם היא גם ההצלחה שלכם) ועם זאת, דעו להציב גבולות במיוחד כשאתם מנסחים עבורם את כללי העבודה או מחלקים משימות.

 

מודלק לחיקוי - חפשו דוגמא ניהולית מוצלחת
אחת הדרכים להשתלב בתחום הניהולי הוא לחפש מנטור (חונך) שילווה אתכם לאורך הדרך וממנו תלמדו את סודות הניהול ועמו תוכלו להיוועץ כשתרגישו צורך בכך. זה יכול להיות מנהל בתוך הארגון עצמו או מנהל חיצוני אותו תחפשו באינטרנט, דרך אנשים או בכנס מקצועי. ניתן גם לקרוא ספרי ניהול של מנהלים שחושפים טכניקות עבודה ומנהיגות תוך מתן דוגמאות קונקרטיות מעולם הניהול.
לסיכום, תנו לעצמכם להיות המנהלים הטובים ביותר. קורס מנהלים יסייע לכם במיוחד כיוון שמעבירים אותו מנהלים מתחומים שונים בעלי ניסיון ניהולי רב לצד יועצים ארגוניים ועסקי ומאמנים לניהול שיעזרו לכם בהפנמת תכונות ניהול תוך סימולציות על קונפליקטים ואתגרים מהתחום הניהולי. 

קורסים קשורים
מאמרים קשורים
לכל המאמרים