ניהול עובדים מהבית – איך עושים את זה?

ניהול
ניהול עובדים מהבית – איך עושים את זה?
המי"ל

בשנים האחרונות עם המודעות הגוברת לאיזון בין עבודה לחיים אישיים, יותר ויותר חברות מאפשרות לעובדים לעבוד מהבית. מרבית החברות מעניקות את הזכות לעבוד מהבית במקרים מיוחדים ואחרות אחת לתקופה, על פי דרישת העובד או המדיניות. 

חברות היום פתוחות יותר לעבודה מהבית מסיבות רבות: סטארט אפים נטולי משרדים פיזיים, חיסכון בזמן נסיעה ועלויות השכרה. יש מחקרים שמצביעים על כך שמתן גמישות תעסוקתית מעלה את הפרודקטיביות של עובדים. כך או כך, עבודה מהבית דורשת מצד העובדים משמעת עצמית גבוהה ומהארגון אמצעים לפקח על כך שהעבודה נעשית גם בשלט רחוק.
במסגרת קורסי ניהול מקבלים מנהלים את הכלים החיוניים לניהול עובדים גם מחוץ למשרד. להלן מספר טיפים חשובים בניהול מקוון:

 

לא מתחילים לפני תיאום ציפיות


לפני שמעסיקים עובדים במתכונת של עבודה מהבית בין אם לפרקי זמן קצרים או באופן קבוע, חשוב לבצע מולם תיאום ציפיות בנוגע לסגנון העבודה, מה מצופה מהם מבחינת התנהלות, חובת דיווח, תקשורת עם עמיתים ולקוחות. האם הם נדרשים להגיע למשרד לפגישות ספציפיות ובאילו תנאים הם יכולים לעבוד מהבית. למשל, אחת לשבוע, לאחר פגישה בחוץ, בתקופות לא עמוסות וכדומה.

 

קביעת יעדים להצלחה


מנהלים ריכוזיים יתקשו יותר לנהל עובדים בשלט רחוק, אבל יש דרכים לסמוך על העובד במיוחד אם מכוונים אותו ליעדים המבוקשים. כדאי בתחילת כל חודש או פרויקט לקבוע לוח זמנים ריאלי ולהחליט על סדר עדיפויות הגיוני. ניתן לגבש מראש משימות או להקצות משימה בכל תקופת זמן, כדי שהעובד מהבית ידע תמיד מהי המשימה הבאה שלו.

 

הפלטפורמה שעובדת בשבילכם


חפשו אמצעי תקשורת נוח שיאפשר אינטראקציה המדמה פנים מול פנים לפגישות יומיות, שבועיות או חודשיות ליצירת שיחות וידאו. בדרך זו ניתן לקיים ישיבות עבודה ולתת מענה לשאלות שמתעוררות לאורך התהליך או לקדם פרויקטים במיוחד כשכל עובד נמצא פיזית במקום אחר ושיחות וידאו אלה מאפשרות לייצר שיחה משותפת כך שכל אחד ידע בדיוק איך להמשיך את עבודתו לפי פידבקים של המנהל והעמיתים. מומלץ לצייד כל עובד גם בתוכנה לניהול פרויקטים עם יכולות לשיתוף קבצים בין קולגות ולבקש מכל עובד לעדכן מדי יום את הסטטוס היומי לצורך בדיקת הספקים. חשוב להשקיע בפלטפורמות אמינות כדי למזער תקלות טכניות שיעכבו את העובדים בעת ביצוע המשימה.

 

ערנות היא שם המשחק


לא כל העובדים מתאימים לעבודה מהבית ולכן, מנהלים צריכים להיות תמיד עם יד על הדופק. יש עובדים שמתפקדים נהדר ומגיעים לביצועים גבוהים במיוחד בעוד אחרים נופלים למלכודת של נוחות ושוקעים בבטלה. התייחסו לתמרורי אזהרה כמו למשל, חוסר זמינות של העובד, תגובה איטית במיוחד, אי עמידה ביעדים ומעורבות נמוכה בפגישות עבודה. במקרים אלה, כדאי לזמן את העובדים שלא מצליחים לעבוד מהבית כמו שצריך לשיחה ולבחון את המשך סגנון העסקתם.

קורסים קשורים
מאמרים קשורים
לכל המאמרים