ניהול – ללמוד ולהתפתח כל העת

ניהול
ניהול – ללמוד ולהתפתח כל העת
המי"ל

בעידן הדינאמי בו אנחנו חיים המושג ניהול לא מפסיק להשתנות ומנהלים נדרשים להתאים את עצמם לרוח החדשה השולטת היום בארגונים. אם בעבר מנהלים שמרו על דיסטנס והפעילו סמכות כלפי העובדים ומנהל ניהל בסגנון ריכוזי וייחודי לו, הרי שבעת הנוכחית החיפוש המתמיד הוא אחר מנהל שיהווה מעין מנטור לעובדים ויעצב את עצמו בתהליך למידה מתמשך, כדי להדביק את הקצב המהיר. הניהול צריך להתאים הן לאוכלוסייה מגוונת של מועסקים והן לטכנולוגיה המתקדמת. 

הניהול צריך להתאים הן לאוכלוסייה מגוונת של מועסקים והן לטכנולוגיה המתקדמת.
ניהול הוא הרבה יותר מאשר רק לפקח על העובדים מרחוק ולבקר אחר דרך פעולתם. מנהל טוב יידע כיצד להעצים את חברי הצוות, לחזק יחסים בינאישיים בין עמיתים ולהנחות להצלחה מתוך ראייה רחבה וארוכת טווח. מה מצופה מהמנהל העכשווי וכיצד קורס ניהול יכול לקדמו?


ממנהל למנטור


חלק בלתי נפרד מהשינוי שחל בהלך הרוח הניהולי קשור לעובדה שהעובדים היום מבקשים לתכנן ולבנות לעצמם קריירה וזו לא כבר עבודה נטו שהם מבצעים, אלא תהליך בו הם נמצאים בדרך להשגת יעדים. מנהלים נדרשים לכונן מערכת יחסים דו כיוונית עם עובדים כדי לסייע להם לשפר תהליכים ולהעלות את שביעות רצונם – יש לזכור שהיום לעובדים יש הרבה מאוד הצעות ופיתויים בחוץ ובוס לא אטרקטיבי עשוי להיות הסיבה לעזיבה שלהם את החברה.
מחלקת HRמשקיעה משאבים רבים בפיתוח דמות המנהיג של המנהל וכיצד הוא יכול להוביל את הצוותים מחד, להשגת היעדים והגברת הפריון והביצועים ומאידך, לשמור על תחושת הרווחה המתמשכת שלהם ועל קידומם למימוש מקצועי מטבי תחת הכוונה ניהולית.

ברוך בואך מנהל רב תחומי


חדשנות היא נושא שמעסיק מנהלים רבים, שכן מצופה מהם גם להביא ידע חדש לארגון בתהליכי עבודה, פלטפורמות מעניינות, כלים דיגיטליים מעבר לידע המקצועי הרלבנטי לתחום ההתמחות המקצועי. המנהלים של היום הם כבר מנהלים רב תחומיים – אם בעבר היה מספיק שהמנהל יכיר מקרוב את תחום העיסוק של הצוות או המחלקה, הרי שכיום מצפים ממנו גם להבין בקריאת דוחות כספיים, ניהול פרויקטים, שיווק, מכירות ועוד תחומים שהוא לא בהכרח מכיר וקורסים מעשיים בניהול המשלבים בין אלה לצד חדשנות יכולים לסייע בהשלמת הפערים ובהתפתחות המקצועית הרב גונית של המנהל.

אימונים ושותפויות לאורך הדרך הניהולית


נטוורקינג בין מנהלים מהווה דרך יעילה בהפרייה הדדית, כיוון שהקשר בין מנהלים עצמם מסייע גם למנהל בביצוע עבודתו על הצד הטוב ביותר. העברת אינפורמציה אודות הניהול וכן מקור פורה לשיתופי פעולה אסטרטגיים שיכולים לתרום הרבה לארגון בכניסה לשווקים חדשים, מודיעין עסקי ועוד. נטוורקינג אפשרי בכנסים ובקורסים מקצועיים כשיש הרבה כוח לאחדות ניהולית ולמנהלים המשתפים זה את זה בסודות הניהול וכיצד הם התמודדו בפועל עם סיטואציות מורכבות מההווי הניהולי כמו גם מנטורים שילוו אותם בהפיכתם למנטורים כאלה בעצמם. המנהלים הטובים ביותר למדו ממנהלים מצוינים.

קורס ניהול – המסגרת להתפתחות אישית ומקצועית


מנהלים רבים כבר לא חוששים למעמדם או מה יחשבו עליהם כי ידע הוא כוח ומי שלומד רק משתפר והם פונים בשמחה להשתלמויות, קורס ניהול וכנסים להעשרת הידע האישי בניהול בין אם הם הגיעו מרקע ניהולי או קודמו בתוך הארגון לתפקיד בניהול. כל מנהל זקוק לסט כלים מעשי, כיוון שיש הבדל מהותי בין מה שנלמד בתיאוריה בבית ספר למנהל עסקים ובין מה שמתרחש בפועל בשטח במקום העבודה עצמו. דינאמיקה ייחודית בין מנהלים לעובדים, שיחת פיטורין, שיחת מוטיבציה, דילמות וקונפליקטים שקשורים לסוגיות ניהוליות, התמודדות עם משברים, לקוחות ועוד.
עבודת הניהול רצופה באתגרים יומיומיים והפרקטיקה חשובה מאוד להצלחה בתפקיד ולא תמיד משנה אם מדובר בתפקיד ניהולי זוטר או בתפקיד של ניהול בכיר, כי כשיש את הכלים והניסיון אפשר להתקדם מהר יותר בהיררכיה הניהולית וגם לשדרג את יכולות הניהול לאורך הדרך אפילו אם נראה שמבחינה מקצועית הגעתם לטופ של הטופ בניהול ואין כביכול לאן לצמוח עוד. תמיד יש מה לחדש ולאן להתפתח.
קורסי ניהול מאפשרים למנהלים להשתכלל תוך כדי תנועה מהעלאת הפרודקטיביות דרך שיפור התקשורת עם הצוות וקולגות ועד ניהול זמן בדרך יעילה יותר. מיומנויות אלה לא תמיד נרכשות תוך כדי תנועה וכדאי לעבוד עליהן בסביבה תומכת ומכילה אצל מרצים מהשורה הראשונה המתמחים בפיתוח מנהלים והעצמה ניהולית.

קורסים קשורים
מאמרים קשורים
לכל המאמרים