שיתופי פעולה בעולם העסקי

ניהול
שיתופי פעולה בעולם העסקי
המי"ל

חשבו על הסיטואציה הבאה: החלטתם להעניק ללקוחות הטבה מיוחדת כדי להניע אותם להצטרף לחברה. אתם פונים לשותף עסקי שיתרום מתנה מיוחדת, הנחה מעניינת או יעניין את הלקוחות שלו בעסקה ותוך זמן קצר מגדילים את קהל הלקוחות. כל זה בשיחת טלפון אחת או התכתבות קצרה במייל. 

 

אין ספק ששיתופי פעולה הם הגלגל המניע את זירת העסקים. איך יוצרים שת"פים וכיצד שיתופי פעולה אלה מקדמים את הארגון ומה תפקידו של המנהל ביצירתם?



טובים השניים מהאחד


נפתח ביתרונות הרבים של שיתופי פעולה עסקיים. שילוב מומחיות הוא כוח עצום. למשל, שיתוף פעולה בין חברת רכב לחברה טכנולוגיה שביחד יכולות להציע מוצר מתקדם כמו רכב אוטונומי או מערכות בטיחות משוכללות במיוחד.
ההדדיות באה לידי ביטוי גם בניצול יעיל יותר של המשאבים כאשר אפשר לחלק את ההוצאות בין שתי חברות ולחלוק ביחד הון אנושי, מכשור מתקדם ואפילו מרחב עבודה משותף.
שיתוף פעולה אסטרטגי יכול להביא גם חוזים גדולים יותר ועסקאות מרשימות שיכולות להיחתם רק כאשר מדובר בשתי חברות שהתאחדו יחדיו לצורך הזכייה במכרז. שיתופי פעולה מאפשרים גמישות כאשר ניתן לבחור את הטובה מבין כל האופציות הקיימות והם כמובן מעניקים לארגון יתרון תחרותי בזירה העסקית.

 

מינוף משותף להצלחה


חשוב מאוד למצוא את הפרטנר המתאים ביותר לצעוד עמו קדימה, כששיתוף פעולה יכולה להיות קצר וממוקד לצורך מטרה מסוימת. למשל, לחלוק דוכן בכנס או בתערוכה בינלאומית נחשבת או שיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח, בבניית פרויקט עתידי להגדלת נתח שוק.
לרוב הנטייה היא ללכת על שיתוף פעולה של גורם משלים, שיוכל לתרום מהידע, הקשרים, המוניטין או המשאבים לצמיחה של הארגון. עם זאת, לא חייבים לבחור. עם הקמתם של האבים, כניסתן של רשתות עסקיות, פלטפורמות כמו לינקדאין, קל היום יותר מתמיד להגיע לשותפים עסקיים ברחבי העולם, כך שתמיד יהיה לכם ממליץ פוטנציאלי, מישהו שיוכל להפנות אתכם לגורם הרלבנטי לעסקה או לדווח לכם על חידושים בתחום.

מנהל – שגריר השת"פים של הארגון


מנהלים רבים סוללים את דרכם לפסגה באמצעות שיתופי פעולה עסקיים המעניקים להם יכולת להתחבר לשותפים ולהביא לארגון לקוחות חדשים ואפילו לאתר את העובד המצוין הבא.
נטוורקינג היא מילת המפתח! מנהל שחושב אסטרטגית ויוצר קשרים נחשב פרודקטיבי במיוחד והוא ישאף לייצר קשרים חוץ ארגוניים אבל גם בתוך הארגון עצמו, בין עמיתים ובין צוותים כדי שיעבדו טוב יותר ביחד. כמו כן, הוא ייצר שיתופי פעולה עם מנהלים אחרים בארגון לצורך קידום פרויקטים שהם אינטרס משותף של הארגון.

על מנת לשמור על שיתופי פעולה לטווח ארוך, חשוב להשקיע בקשר, בין אם בהעלאת פוסטים ואינטראקציה ברשתות כמו לינקדאין או נוכחות מאסיבית בכנסים ומפגשים עסקיים, ברכות ליום הולדת ועד הצעות מעניינות לשיתופי פעולה שיתדלקו את הקשר העסקי כל פעם מחדש.
במסגרת קורס מנהלים לומדים כיצד לייצר שיתופי פעולה עסקיים ולממש את הפוטנציאל שלהם כמנוע צמיחה ברמה הפרטנית וברמה הארגונית. 


קורסים קשורים
מאמרים קשורים
לכל המאמרים