חמש הדברים שאנשי הדרכה צריכים לאמץ

במסגרת יום לפתוח למסלול פיתוח וניהול הדרכה ולמידה, הרצה אלון ממלוק, המנהל האקדמי של הקורס ו-Director of Training בחברת Align Technology.

אלון שיתף ב- 5 הדברים שאנשי הדרכה צריכים לאמץ (נו טוב, ועוד טיפ זהב לסיום):

1. לשאול למה – כל איש הדרכה חייב לאמץ לעצמו את מיומנות שאילת השאלות.
תמיד לשאול למה – למה דווקא הנושא הזה? למה בחרתי בפתרון ההדרכתי הזה? למה הלומד צריך לדעת את התוכן הזה? וכו'…
שאילת השאלות גורמת לנו לא להתייחס לדברים כמובנים מאליהם, אלא לערער עליהם ולחשוב מחדש – שם לפעמים מתגלות התובנות הטובות ביותר.

2. להציב מטרה ברורה – בכל אספקט בחיים העסקיים והאישיים, חשוב להציב מטרות ברורות ומדידות.
זה נכון גם לתהליכי פיתוח ההדרכה והצבת מטרת היעד ללומד, וזה נכון גם לקריירה האישית שלנו כאנשי הדרכה. פשוט לשאול "מה אנחנו רוצים להשיג".

3. פרסונליזציה זה שם המשחק – אנחנו חיים בעולם שבו הלומדים מחפשים יותר את הבחירה וההתאמה האישית.
המשפט One size fits all כבר לא רלוונטי. תהליכי הלמידה שאנחנו מפתחים חייבים להיות מותאמים לקהלים שונים ולאפשר כמה שיותר בחירה. לכל לומד יש צורך שונה, יכולות שונות ודרכי למידה שאפקטיביים עבורו.

4. ללמד איך ללמוד – פעמים רבות, התלמידים שלנו פשוט לא יודעים איך ללמוד.
לכן, נוצר מצב בו רוב התלמידים רגילים ללמוד בדחיפה – כלומר המידע מגיע אליהם בצורת סדנה, לומדה או קורס.
בעידן של ריבוי המידע, הוובינרים, הפודקסטים והקורסים – אנחנו צריכים ללמד אותם איך ללמוד: איך לצרוך ידע? איך להפיק ממנו את המירב? ומה הדרך האפקטיבית עבורם ללמידה.

5. מעגל חברתי לומד – כולנו כבר מכירים את המושג חכמת ההמונים ואת הכוח שלה.
כיום, הידע לאו דווקא נמצא אצל המדריך, לרוב הוא נמצא אצל הלומדים מתוך הניסיון, הידע וההתנסות שלהם.
שלבו למידה בקבוצה, הוסיפו את חוכמת ההמונים ולמידת העמיתים לתהליכי ההדרכה שלכם ותראו איך האפקטיביות עולה שלב.
וכמובן, הקבוצה מסייעת לנו להתמיד.

וטיפ קטן ואחרון – תחושת ההישג לא פחות חשובה.
כשאנו מבצעים פעולה, רובנו מחפשים לקבל את החיזוק, המחמאה, הציון, התעודה. זה מסייע לתחושה שהצלחנו, שעשינו תהליך והתקדמנו מהמקום בו התחלנו.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...