איך הקורונה השפיעה על קניות באינטרנט וחוויית הלקוח

משבר הקורונה הביא לכך שאמריקאים רבים הזמינו יותר באינטרנט מתחילת משבר הקורונה. בסקר בקרב תושבי אירופה, המשיבים אמרו שהם קנו יותר באינטרנט רוצים לגעת עוד? כנסו

בין אם אפייה או שימוש באמצעי סטריליזציה – השגשוג של המסחר האלקטרוני גרם לבעלי עסקים רבים בכל התחומים, גם אלה שלא החזיקו נוכחות אונליין לפני הקוביד, לפתוח חנות אונליין ואף להעביר חלק נכבד אם לא את כל הפעילות במלואה לזירה הדיגיטלית.
מנתונים עולה שהמכירות המקוונות בארה"ב עלו ב-39% משנה לשנה ברבעון הראשון של 2021, כמעט פי 3 מהגידול (14%) ברבעון הראשון של 2020.
המזכ"לית הכללית של UNCTAD (ועידת האו"ם לסחר ולפיתוח) איזבל דוראנט הציגה את ההצלחה של הטרנספורמציה העסקית הדיגיטלית ואמרה: "עסקים וצרכנים שהצליחו 'להפוך לדיגיטליים' סייעו להפחית את ההאטה הכלכלית שנגרמה כתוצאה מהמגיפה. אבל הם גם האיצו את המעבר הדיגיטלי שיהיה לו השפעה מתמשכת על החברות שלנו ועל חיי היומיום – שלא כולם מוכנים אליו. מדינות מתפתחות צריכות להיות יצרניות של הכלכלה הדיגיטלית".

לא נשארים מאחור – איקומרס לקידום הפעילות העסקית

השינויים המהירים בהרגלי הצריכה הובילו לכך שבעלי עסקים נדרשו בתקופת הקורונה לחשוב מחוץ לקופסה ומחוץ לגבולות השטח הפיזי, לשנות אסטרטגיה ולהגיב במהירות כמו למשל, להציע לצרכנים את המוצרים המבוקשים וחוויית משתמש נעימה ואיכותית גם באונליין, כולל מבצעים אטרקטיביים כמו "קנה עכשיו – שלם מאוחר יותר".

מהם הטרנדים הטכנולוגיים ואיך מתמודדים עם אתגרים לוגיסטיים?

אחד האתגרים הגדולים שחוו חברות שעברו לאונליין או הגדילו את הגזרה היא התשתית הלוגיסטית – שימוש במחסנים, ליקוט מהיר ואפשרויות משלוח ונאלצו להיערך לכך ולעיתים לא הצליחו לעמוד בביקוש או בזמני המשלוח שהוצעו.
בזירה המקוונת התחרותית שנוצרה בעלי עסקים לא יכולים להישאר מאחור עם אספקה איטית יותר משל חברות בחו"ל וצריכות להתייעל. על מנת לנצל את הפוטנציאל של איקומרס בעלי עסקים רבים החלו לשדרג את פלטפורמות המסחר האלקטרוני ולהציע שירות וחוויית לקוח גם מרחוק – צ'אט בוט שעונה תשובות אוטומטיות לשאלות נוספות, הזמנות דרך הוואטס אפ, מועדוני לקוחות וקבוצות צריכה אונליין שנהנים מהנחות והטבות.
יחד עם צוותי איסוף וליקוט ושימוש במשלוחים כולל נקודות משלוח ברחבי הארץ, ניתן לראות שהקדמה הטכנולוגית מחלחלת ומיושמת בדרכים יצירתיות כולל מחסנים המתופעלים על ידי רובוטים.
נראה גם שבעקבות הקורונה יותר בעלי עסקים מציעים ללקוחות הזדמנויות רכישה מקוונת לרבות שימוש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה לפענוח דפוסי התנהגות של לקוחות, הזמנות דרך אפליקציות ייעודיות וחוויית שימוש אטרקטיבית לרבות מציאות רבודה – בניית – מערך מסחר מתקדם שקיבל פוש משמעותי בעקבות המגיפה העולמית.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...