משאבי אנוש – כבר הרבה יותר מגיוס עובדים

תחום ה-HR לא מפסיק להתפתח ולאתגר. אם בעבר ניהול משאבי אנוש התמקד בעיקר בגיוס עובדים ובמתן הטבות או ארגון ימי גיבוש, הרי שכיום מדובר בהתמקצעות מרתקת הנוגעת במגוון רחב של נושאים הקשורים ברווחת העובדים וכן בתהליכי סוציאליזיה פנים ארגוניים. אנשי משאבי אנוש אחראים כיום על הנעת עובדים, קביעת תגמולים, הערכת ביצועים ובכלל על יצירת חוויית תעסוקתית טובה יותר בחברה בהם הם עובדים. ניהול משאבי אנוש הוא אחת הפונקציות החשובות להצלחה של ארגונים, כיוון שאם העובדים מרוצים, תפוקתם עולה וכך גם הביצועים העסקיים של החברה כולה.

לפניכם כמה תחומי אחריות מעניינים שיש לאנשי משאבי אנוש בחברות, החל מהכשרת העובדים לתהליך העבודה וכלה בניהול יחסי העבודה. משאבי אנוש "פוגשים" אותנו כמעט בכל רובד אפשרי של התנהלות הארגון.

גיוס עובדים – הדור הבא

מחלקת משאבי האנוש בארגון אומנם מתמחה בגיוס עובדים ובעידן התחרותי של היום היא מפתחת שיטות וטכניקות מתקדמת לאיתור מועמדים פוטנציאליים ובעיקר, חיזור אחר טאלנטים שהארגון מעוניין לגייס ואינם בהכרח מחפשים עבודה באופן אקטיבי.
מלבד פרסום מודעות, מיון קורות חיים וניהול ראיונות עבודה לאחר שהמועמדים צלחו את הראיונות המקצועיים, מחלקת משאבי אנוש משקיעה מאמצים רבים באיתור מועמדים ברשתות החברתיות כמו לינקדאין ופייסבוק ומאמצת כלים טכנולוגיים לסיווג המועמדים, פנייה אליהם והנעתם לראיונות. מדובר בפעילות גיוס מועמדים ששזורה באסטרטגיה הכללית של הארגון, כיוון שעל HR מוטלת המשימה להציג מועמדים רלוונטיים ונחשקים במיוחד ולכן עליהם להכיר מקרוב את המהות של כל תפקיד ולהציג אותו בדרך אטרקטיבית בפני המועמדים הפוטנציאליים וכן לשדך בינם ובין הממונים בארגון עצמו. כלומר, הם אחראים במידה רבה על הבחירה של עובדים במקום העבודה הספציפי.

ליווי אישי ומקצועי של העובדים בחברה

השתלבותם של העובדים בחברה היא חלק בלתי נפרד מעבודתם השוטפת של אנשי משאבי אנוש. הם אלה שמלווים את העובדים מיומם הראשון בחברה ועד יומם האחרון (כולל התנהלות נכונה בעת פיטורין). הם מארגנים ימי אוריינטציה, הכרות עם מדיניות החברה ונהליה, הנחלת שיטות עבודה מקובלות בארגון, ייזום מפגשים פרסונאליים ומחוונים מקוונים, כדי שיוכלו לאמוד את שביעות הרצון של העובדים ולמעשה, מהווים מעין אוזן קשבת בכל הנוגע לנושאים אישיים של העובדים בתוך הארגון. ימי מחלה, חופשות, תנאים סוציאליים, קשיי הסתגלות, קונפליקטים בין עמיתים וכדומה.
לכן, מי שמשתלב בתחום משאבי אנוש צריך להצטייד בידע עדכני בדיני עבודה ולרבות בכלים להדרכת ופיתוח העובד במקום העבודה במטרה לתרום להעצמתו המקצועית והאישית.

הצד הפיננסי של התפקיד

אנשי HR מעורבים היום משמעותית יותר בעניינים הפיננסיים של הארגון ובעיקר של העובדים. הם אלה שמכינים יחד עם מחלקת הכספים תקציבי שכר ומייעצים על תגמולים לעובדים על פי הערכות ביצועים רבעוניות או שנתיות (למשל, בחלוקת בונוסים), ממליצים על מבנה השכר לעובדים חדשים וותיקים (גם בשלב מו"מ והסכמי שכר ותנאים סוציאליים) והינם בעלי ידע רב בכל הנוגע לתקציב ולחלוקה נכונה של המשאבים הכספיים.

העשרת הידע הארגוני

ידע זה כוח ומחלקת משאבי אנוש אחראית על העשרה תמידית של הידע ופיתוח ההון האנושי. כך למשל, המחלקה יוזמת ימי עיון וסדנאות להשבחה מקצועית והעצמה אישית, עבודה על תוכנות וכלים חדשניים ופלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות, כנסים, סדנאות בארץ ובחו"ל, פורטל פנים ארגוני ועוד.

לאנשי משאבי אנוש תפקיד משמעותי ביצירת אווירה חיובית בחברה ובין העובדים. מדובר בתחום שכל מי שבעל נטייה לעבודה עם אנשים ובעל יחסים בינאישיים מפותחים יוכל ללמוד אותו בקורס ייעודי שיקנה לו מיומנויות וכלים לסלילת דרך למבחר תפקידים מעניינים בעולם משאבי האנוש.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...