משאבי אנוש בעידן האינטרנט

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית גם תפקידה של פונקציית משאבי אנוש בארגון עוברת שינוי משמעותי. ארגונים כיום מחפשים אנשי hr שידעו להתאים את עצמם לקצב המהיר, לדרישות המשתנות, לזירה התחרותית, למרדף אחר עובדים, לגלובליזציה, לעבודה מהבית.
הדיגיטליזציה השפיעה על הדרך בה ארגונים חושבים ופועלים ועל הסגנון התעסוקתי והקורונה רק האיצה את התמורות בתרבות הארגונית, כשעובדים החלו לעבוד מרחוק ומנהלי משאבי אנוש התבקשו לגייס עובדים דרך הזום ולשמור על קשר גם כשהעובדים אינם נוכחים פיזית במשרדים.
חלק בלתי נפרד מהשינוי מבוסס על הטכנולוגיה שמאפשרת את התהליכים הללו כמו ועידות בווידאו לצד כלים מתקדמים לגיוס וניהול עובדים.
להלן מספר מגמות בולטות בתחום של ניהול משאבי אנוש בעידן האינטרנטי:

אוטומציה בשירות hr

מעבר לאוטומציה מאפשר לאנשי כוח אדם וניהול ההון האנושי לשמור על קשר עם עובדים בכל זמן ומכל מקום כולל דיוורים אוטומטיים של חדשות מהארגון, מיילים פרסונאליים, שליחת סקרים אודות שביעות רצון, שימוש באפליקציות שיכולות להוות מקור מידע ולסייע בניהול השוטף כמו Trello לניהול פרויקטים, הקצאת משימות ומחוונים או Coggle – כלי מיפוי שיעיל בסיעור מוחות בזמן אמת. הטכנולוגיה והאוטומציה מסייעת לאנשי משאבי אנוש לשפר את הזריזות העסקית, לבצע תכנון אסטרטגי מטבי וליהנות מניהול מגוון של המשאב האנושי במיוחד להתנהלות מול דור המילניום.

איסוף מידע ורשתות חברתיות

מנהלי משאבי אנוש היום מתמודדים עם מאגרי נתונים עצומים ומשתמשים בכלים שמאפשרים להם לבצע ניתוח יעיל של הנתונים הן בתהליך מיפוי קורות חיים וגיוס מועמדים והן בניהול השוטף עצמו. כמו כן, המידע שנאגר מאפשר להעריך את כמות העבודה והתפקידים והמאפיינים הייחודיים שנגזרים מכך.
המדיה החברתית נמצאת במרכז כשאנשי משאבי אנוש מבססים את החיפושים והופכים את הפלטפורמות לערוצי גיוס אך גם מקיימים אינטראקציה עם העובדים באמצעות המדיה החברתית כמו קבוצות פייסבוק פרטיות או סודיות, דף חברה בלינקדאין כחלק מהמיתוג הפנים ארגוני, קבוצות וואטס אפ, ערוץ טלגרם, התקשרות באינסטגרם ועוד. השליטה ברשתות קריטית להצלחה.

גמישות ותגובה תוך כדי תנועה

הקורונה הוכיחה את החשיבות של ניידות וגמישות בזמן אמת, כשאנשי משאבי אנוש התבקשו להציע וליישם דרכים לניהול עובדים ושמירה על קשר גם כשהעובדים ישבו במקומות פיזיים שונים זה מזה והרחק מהמשרד. לפתע נדרשה התאמה לסביבה שהשתנה בדרמטיות ובמהירות שיא.
התרבות הדיגיטלית הפכה את מנהלי משאבי אנוש לסוכני שינוי שיודעים להסתגל למצבי חירום, לדרישות משתנות, לטיפוח תרבות ארגונית בהתאם לשינויים חיצוניים ופנימיים לרבות יצירת חוויה תעסוקתית טובה לעובדים שתעזור לשמור עליהם בחברה גם כשיש שפע של הזדמנויות בחוץ.
התפעול והניהול משתנים! זה הזמן לקורס ניהול משאבי אנוש מעניק כלים חשובים להעצמתם של אנשי משאבי אנוש בעידן החדש: ליצירת חוויה תעסוקתית טובה ולהגברת התפוקה והביצועים של העובדים באמצעות שימוש בכלים הדיגיטליים ועל רקע השינויים המהירים והחדים תוך שמירה על רלבנטיות בעת מטמורפוזה דיגיטלית.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...