תקשורת בין אישית – כלי חובה לכל מנהל/ת

מנהלים נבחנים על פי קריטריונים רבים כולל כישורי מנהיגות, הנעת עובדים, עמידה ביעדים וגם לתקשורת בין אישית חשיבות רבה בהערכת ביצועי המנהל.
ישנם מנהלים המתקשים לבסס מערכת יחסים טובה עם עובדיהם או עמיתיהם כי הם אינם מחזיקים בכישורים הנדרשים בתחום התקשורת הבין אישית.

מהי תקשורת בין אישית?

תהליך שמתאר חילופי מסרים מילוליים ולא מילוליים בין אנשים. זה לא בהכרח מה שהמנהל אומר לעובדים שלו אלא גם הסגנון בו הוא בוחר לבטא את הדברים ובהקשר הנכון, בין אם בישיבות מרובות משתתפים ובין אם בשיחות אישיות שכוללות גם משובים.
מדובר במיומנות רכה הכוללת, בין היתר, בחירת מילים, שפת גוף, טון דיבור, טכניקות שקשורות בהקשבה.
תקשורת בין אישית נבחנת במפגשים פרונטאליים אבל גם בכתיבת מיילים או שיחות טלפון במיוחד כעת במתכונת התעסוקה ההיברידית הרווחת בארגונים רבים.

מדוע תקשורת בין אישית היא כלי חשוב למנהלים

חלק בלתי נפרד מההצלחה בעבודת הניהול היא הדרך בה המנהלים מתקשרים עם העובדים והיא זו שיכולה לייצר מחויבות, לתרום לעבודת צוות, להניע לפעולה ולבנות מערכת יחסים טובה יותר של כבוד הדדי ואמון עם הכפופים ועם כל הגורמים המעורבים, כדי למקסם את הביצועים ולשפר את האווירה בתוך הארגון
תקשורת בין אישית בקרב מנהלים קריטית גם בניהול משברים ובמו"מ. מנהלים רבים מאמצים בשנים האחרונות גישה של מנטורים או סוג של מאמנים על מנת להקנות לעובדים את המיומנויות הנדרשות לפתרון קונפליקטים בינם ובין עצמם במינימום מעורבות של המנהל.

כיצד משפרים תקשורת בין אישית?

יש אנשים שניחנו בתקשורת בין אישית גבוהה בעוד אחרים יצטרכו להתאמץ יותר על מנת לרכוש מיומנויות אלה וליישם אותן בפועל.
תקשורת בין אישית בהחלט ניתנת ללמידה ובמידה רבה היא מבוססת על מודעות עצמית וכלים פרקטיים. למשל, שיפור היכולת להעביר מסר תמציתי, רהוט וברור ביעילות בצורה רגועה, לברור בקפידה את השפה הרלבנטית בהתאמה לקהל היעד, בין אם מדובר באנשי פיתוח עסקי או באנשים טכניים.
חיוני במיוחד לפתח הקשבה פעילה, שהיא מעבר להשבת שאלות והיא הקשבה שנועדה להביע עניין בנפשות הפועלות וכך גם לבנות יחסי קרבה טובים יותר.
יש לקחת בחשבון שתקשורת בין אישית טובה היא תקשורת דו כיוונית. חשוב גם ללמוד לקבל ביקורת וחוות דעת מאחרים ולתת לתחושותיהם מקום ולגיטימציה.
בנוסף, לומדים כיצד להרחיב את נקודת המבט ולראות את הדברים גם מפרספקטיבות נוספות על מנת להבין זוויות ראייה אחרות.
תקשורת בין אישית כוללת גם את התקשורת הלא מילולית כולל תנועות ידיים והבעות פנים. מהבחינה הזאת, מנהלים יכולים לסגל על ידי תהליכי למידה ואימון דיבור אסרטיבי אבל בגובה העיניים לרבות הבעות פנים, שמירה על קשר ותנועות ידיים. שפת גוף שמשרה ביטחון ונינוחות.
תקשורת בין אישית נלמדת גם במסגרת קורס ניהול צומח הכשרת מנהלים אשר מקנה למנהלים בתחילת דרכם או למנהלים וותיקים כלים אפקטיביים במגוון מישורים ורבדים לפיתוח מנהיגות ושיפור הביצועים בשטח.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...