page up
envelopeלהשארת פרטים

משבר הקורונה חולל שינויים דרמטיים בזירה העסקית וחברות וארגונים נדרשו לבצע אדפטציה מהירה בהתאם למגבלות החדשות. תהליכי הניהול היו מורכבים ממילא עוד לפני המגיפה, אבל אין ספק שהם הפכו למאתגרים הרבה יותר בעקבותיה.

מנהלים יודעים שהם נמדדים בעת משבר ולכן עליהם להפגין חוסן ומנהיגות תוך חתירה להמשכיות עסקית וניהול עובדים גם בתקופה של אי וודאות. 

איך צולחים את השגרה החדשה ומה מצופה ממנהלים בתקופת הקורונה וביום שאחרי?

פיקוח בשלט רחוק

סקר גרטנר שנערך לאחרונה הצביע על כך שכי 48% מהעובדים ככל הנראה יעבדו מרחוק לפחות בחלק מהזמן לאחר COVID-19 לעומת 30% מהעובדים לפני המגיפה. 
כתוצאה מכך, החלו יותר מנהלים להשתמש בכלי פיקוח ומעקב. מסקר גרטנר עולה כי 16% מהמעסיקים משתמשים בטכנולוגיות שונות כדי לפקח על העובדים שלהם באמצעות מעקב אחר מיילים, צ'אט פנימי, תוכנות ניהול פרויקטים ועוד כלי ניטור שונים. המטרה של המנהל היא לדעת שהעבודה אכן מתבצעת גם כשהוא לא נוכח פיזית במקום. 

תקשורת דיגיטלית

הריחוק בין מנהלים לעובדים העלה למודעות גם את הקושי הטמון בשמירה על תקשורת ואינטראקציה בין המנהלים לעובדים ובין עמיתים. כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה שמאפשרת אינטראקציה וירטואלית לשמירה על שיתופי פעולה גם בעבודה מרחוק לצד מנגנוני בקרת גישה ואבטחת נתונים. אבל לא מספיק לבקש מהעובדים שיעבדו זה עם זה מרחוק, חשוב להדריך אותם כיצד לעשות זאת בדרך הפרודקטיבית ביותר משימוש נכון בכלי תקשורת מקוונים ועד קביעת שעות לפגישות ודיונים. חלק בלתי נפרד מהמאמץ מוקדש לכל הנושא של העברת ידע בין קולגות וצוותים במהירות וביעילות גם מרחוק. 

אסטרטגיית ניהול מכוונת שינויים

השינויים הקיצוניים שהתרחשו במהירות בתקופת הקורונה גרמו לבעלי עניין וכן למנהלים להבין, שחשוב לדעת ליישם שינויים במהירות שיא ולפתח גמישות בכל הנוגע לניהול. בין אם מדובר בשינוי תפקיד של עובדים מפרויקט שבוטל או נדחה לפרויקט דחוף ועד קיצוץ במשאבים או זיהוי צרכי השוק העדכניים ומסלולי צמיחה חדשים. 
מנהלים הבינו שעליהם להסתגל במהרה למצב ולמצוא פתרונות יצירתיים וחדשניים וגם למצוא תוכניות גיבוי במידה והתוכנית הנוכחית לא תואמת מציאות.  
לפי דלויט, מנהלים שהראו את התכונות הבאות הוכיחו את עצמכם בעת המשבר: אמפתיה, מיומנות, פעלתנות. דלויט משרטטים דמות של מנהלים שמסוגלים לשים את עצמם בנעליים של העובדים ושל הלקוחות ולקבל החלטות גם בתקופה של חוסר וודאות תוך שמירה על מיקוד ושיתוף פעולה. 

קורס ניהול בעידן החדש

כיום כבר ברור שכדי להתאושש ממשבר ולחזור למסלול חשוב לשכלל את כישורי הניהול המותאמים להלך התקופה ולא ניתן "לזרום" עם הסיטואציה ולצפות שהכל יסתדר מאליו. 
כאן נכנסים לתמונה קורסים מקצועיים המותאמים לפיתוח מנהלים בעידן הדינאמי העכשווי המושפע ממשברים מהובלת משימות מורכבות מהבחינה הטכנולוגית והעסקית דרך הקניית כלים מתקדמים לניהול בסביבה דינאמית וגמישה ועד דרכי קידום למנהלים שרוצים להגיע רחוק. 
 

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
קורס ניהול בכיר

80 שעות אקדמאיות

בעידן הנוכחי – המתאפיין בקצב מהיר של שינויים לצד תחרות גבוה בזירה במקומית והגלובלית , נדרשים מנהלים בכירים בארגון לידע מקיף ולהבנה במגוון דיסציפלינות – זאת על מנת שיוכלו לקבל החלטות נכונות יותר המשרתות את יעדי הארגון ומטרותיו. המציאות הארגונית מתאפיינת במודלים חדשים של ניהול ועיצוב הזהות הארגונית לשם רלוונטיות והובלה בשוק תחרותי. לפיכך חייב המנהל הבכיר לשלוט ולהתעדכן בתחומי הידע השונים החל מאסטרטגיה, דרך הבנה פיננסית ומשפטית ועד למיומנויות ניהוליות מתקדמות וכלים חדשניים לחשיבה פורצת דרך. קורס ניהול בכיר, אחד מקורסי הדגל של המי"ל, מתייחס לכלל התחומים הללו תוך דגש על פרקטיקה מעשית ועדכניות. את הקורס יעבירו שורה של מרצים מהמובילים בארץ בתחומם, אשר מביאים עימם ידע וניסיון תעסוקתי עשיר.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.