לפניכם מספר כללים של עשה ואל תעשה בעת ניהול עסקי:
אינטראקציה עם העובדים
עשה: חשוב להוות דוגמא ולהנהיג את העובדים, לעורר בהם מוטיבציה ולהניע אותם לפעולה, להקשיב לרעיונות שיש להם. כדאי לתאם פגישות עבודה אישיות וקבוצתיות כדי לשמור על עבודת צוות ושביעות רצון לאורך זמן. במקביל, אל תתנו לכעס להשתלט על התפקוד המקצועי שלכם. אפילו אם יש לכם ביקורת כלפי עובד מסוים – עצרו התפרצות ופוטנציאל לחיכוך ונסו לתרגם את הביקורת לדרכי ביצוע הניתנים ליישום.
הזמינות של המנהל אף היא חשובה, היו פנויים לעובדים ככל שניתן או לפחות במסגרת זמנים שנקבעה לצרכים אלה.
אל תעשה: דעו לשרטט את הגבול בין יחסי עבודה ובין יחסים אישיים. נסו לא לפתח קשרי ידידות עם העובדים, אלה עשויים לגרום לכם לחוש לא בנוח כאשר עליכם להעיר לעובד על עבודתו וכדומה.
אחריות מקצועית
עשה: חשוב מאוד לדעת לנהל נכון את לוחות הזמנים במיוחד בפרויקטים לחוצים, ולסדר משימות לפי סדר עדיפויות. מומלץ גם להאציל סמכויות לעובדים, כדי שכל אחד ידע מה תפקידו ואתם בתור מנהלים תוכלו להתמקד בתכנון אסטרטגיה, בקרה וכדומה.
אל תעשה: אל תיקחו הכל על עצמכם, כיוון שמהר מאוד תגלו שלא ניתן לנהל וגם לבצע משימות בפועל. עם זאת, חשוב תמיד להיות עם היד על הדופק ולוודא שהעבודה מתנהלת על הצד הטוב ביותר, על פי התקציב, לוחות הזמנים והציפיות.
התנהלות שוטפת
עשה: כדאי להסביר לעובדים בדרך ברורה את המשימה ומה מצופה מהם בכל פרויקט על מנת שידעו כיצד לבצע אותה תחת הנחייתכם ולקלוע למטרה. כמו כן, יש לשים דגש על עקביות הן בדרישות מהעובדים והן בתהליכי העבודה. שקיפות אף היא נושא חשוב – ברגע שאתם מעדכנים את העובדים בהחלטות של ההנהלה, בתגובה של הלקוח וכדומה, הם יסמכו עליכם וירצו לתרום חזרה.
אל תעשה: נסו להפחית בשינויים כמו לוחות זמנים או אסטרטגיה ואל תחלקו משימות שאין לכם מושג בעצמכם איך לבצע. העובדים לא ידעו לברוא יש מאין בלי הוראות הפעלה מדויקות או לפחות מתווה ראשוני לפרויקט.
זכרו, ניהול הוא אתגר מתמשך, אבל מנהלים שקיבלו את הכלים החשובים במסגרת קורס ניהול צומח או קורס ניהול בכיר, יהיו מצוידים בכלים אופרטיביים למקסימום תוצאות ויוכלו לשפר את יכולת הניהול שלהם. בקורס נלמדות שיטות אפקטיביות לניהול, להעצמת היכולת הניהולית וכן להתמודדות עם סוגיות ניהוליות פשוטות ומורכבות.