page up
envelopeלהשארת פרטים


לכל מנהל בארגון יש סגנון ניהולי אחר: יש מנהלים שהם חברמנים וידידותיים ויש מנהלים קשוחים ששומרים על דיסטנס, אחרים הם מנהלים ריכוזיים ששומרים הכל לעצמם ויש גם מנהלים המעודדים את העובדים לעצמאות. סגנון תקשורת אישי הוא סובייקטיבי ומשתנה, תלוי במנהל ובסיטואציה. יחד עם זאת, ישנם קודים לניהול שכבר הפכו לסוג של מוסכמות ונועדו לסייע למנהלים להיות מנהלים טובים יותר. קודים אלה בשילוב הקניית כלים ושיטות ניהול, ניתנים ללימוד ותרגול באמצעות קורס ניהול המסייע למנהלים לשכלל מיומנויות ניהוליות ולהצליח בעבודתם.

לפניכם מספר כללים של עשה ואל תעשה בעת ניהול עסקי:
 
אינטראקציה עם העובדים

עשה: חשוב להוות דוגמא ולהנהיג את העובדים, לעורר בהם מוטיבציה ולהניע אותם לפעולה, להקשיב לרעיונות שיש להם. כדאי לתאם פגישות עבודה אישיות וקבוצתיות כדי לשמור על עבודת צוות ושביעות רצון לאורך זמן. במקביל, אל תתנו לכעס להשתלט על התפקוד המקצועי שלכם. אפילו אם יש לכם ביקורת כלפי עובד מסוים – עצרו התפרצות ופוטנציאל לחיכוך ונסו לתרגם את הביקורת לדרכי ביצוע הניתנים ליישום.
הזמינות של המנהל אף היא חשובה, היו פנויים לעובדים ככל שניתן או לפחות במסגרת זמנים שנקבעה לצרכים אלה.
אל תעשה: דעו לשרטט את הגבול בין יחסי עבודה ובין יחסים אישיים. נסו לא לפתח קשרי ידידות עם העובדים, אלה עשויים לגרום לכם לחוש לא בנוח כאשר עליכם להעיר לעובד על עבודתו וכדומה.

אחריות מקצועית

עשה: חשוב מאוד לדעת לנהל נכון את לוחות הזמנים במיוחד בפרויקטים לחוצים, ולסדר משימות לפי סדר עדיפויות. מומלץ גם להאציל סמכויות לעובדים, כדי שכל אחד ידע מה תפקידו ואתם בתור מנהלים תוכלו להתמקד בתכנון אסטרטגיה, בקרה וכדומה.
אל תעשה: אל תיקחו הכל על עצמכם, כיוון שמהר מאוד תגלו שלא ניתן לנהל וגם לבצע משימות בפועל. עם זאת, חשוב תמיד להיות עם היד על הדופק ולוודא שהעבודה מתנהלת על הצד הטוב ביותר, על פי התקציב, לוחות הזמנים והציפיות.

התנהלות שוטפת

עשה: כדאי להסביר לעובדים בדרך ברורה את המשימה ומה מצופה מהם בכל פרויקט על מנת שידעו כיצד לבצע אותה תחת הנחייתכם ולקלוע למטרה. כמו כן, יש לשים דגש על עקביות הן בדרישות מהעובדים והן בתהליכי העבודה. שקיפות אף היא נושא חשוב – ברגע שאתם מעדכנים את העובדים בהחלטות של ההנהלה, בתגובה של הלקוח וכדומה, הם יסמכו עליכם וירצו לתרום חזרה.
אל תעשה: נסו להפחית בשינויים כמו לוחות זמנים או אסטרטגיה ואל תחלקו משימות שאין לכם מושג בעצמכם איך לבצע. העובדים לא ידעו לברוא יש מאין בלי הוראות הפעלה מדויקות או לפחות מתווה ראשוני לפרויקט.


זכרו, ניהול הוא אתגר מתמשך, אבל מנהלים שקיבלו את הכלים החשובים במסגרת קורס ניהול צומח או קורס ניהול בכיר, יהיו מצוידים בכלים אופרטיביים למקסימום תוצאות ויוכלו לשפר את יכולת הניהול שלהם. בקורס נלמדות שיטות אפקטיביות לניהול, להעצמת היכולת הניהולית וכן להתמודדות עם סוגיות ניהוליות פשוטות ומורכבות.

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
קורס ניהול בכיר

80 שעות אקדמאיות

בעידן הנוכחי – המתאפיין בקצב מהיר של שינויים לצד תחרות גבוה בזירה במקומית והגלובלית , נדרשים מנהלים בכירים בארגון לידע מקיף ולהבנה במגוון דיסציפלינות – זאת על מנת שיוכלו לקבל החלטות נכונות יותר המשרתות את יעדי הארגון ומטרותיו. המציאות הארגונית מתאפיינת במודלים חדשים של ניהול ועיצוב הזהות הארגונית לשם רלוונטיות והובלה בשוק תחרותי. לפיכך חייב המנהל הבכיר לשלוט ולהתעדכן בתחומי הידע השונים החל מאסטרטגיה, דרך הבנה פיננסית ומשפטית ועד למיומנויות ניהוליות מתקדמות וכלים חדשניים לחשיבה פורצת דרך. קורס ניהול בכיר, אחד מקורסי הדגל של המי"ל, מתייחס לכלל התחומים הללו תוך דגש על פרקטיקה מעשית ועדכניות. את הקורס יעבירו שורה של מרצים מהמובילים בארץ בתחומם, אשר מביאים עימם ידע וניסיון תעסוקתי עשיר.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.