קורס חדשנות לארגונים

ללמוד חדשנות מהמומחים

קורס חדש במרכז הניהול הישראלי "ניהול חדשנות יישומית בארגונים" תוכנן על מנת ללמוד באופן מעשי את דרכי ניהול החדשנות בארגונים, תוך הסתגלות למציאות המורכבת והאצת תהליכי חדשנות בארגון. הקורס מבוסס על מחקרים מעשיים ושיטות הפעלה חדשניות על בסיס מודל "אינידיקטורים לחדשנות" שפותח על ידי מרכז החדשנות של לשכת טכנולוגית מידע והוא המסלול העדכני ביותר בשוק בתחום. כמו כן, מהווה הסמכה לניהול חדשנות בארגון מטעם הלשכה לטכנולוגיות מידע.

לחדש מתוך שיבוש הקיים

המנהל האקדמי של הקורס הוא ד"ר אלון הסגל, חוקר ומרצה בכיר באקדמיה, מנכ"ל חברת Vanola- מערכות ידע לאסטרטגיות חדשנות והטמעה בסביבות מורכבות, מומחה לחשיבה יצירתית וחדשנית ויו"ר מרכז חדשנות בלשכה לטכנולוגיות מידע.
ד"ר הסגל מספר שהקונספט של הקורס מבוסס על מחקר שנערך במרכז החדשנות ונמשך כשנתיים. "השאלה היתה: האם באמת ניתן לבדוק חדשנות של ארגון והאם ניתן להשוות בין חדשנות בארגונים. מהמחקר עלו מספר מסקנות מעניינות: ראשית, לא ניתן לתת ציון חדשנות כללי לארגון, כי כל ארגון מתחדש יחסית לסקטור, ליכולות שלו ויחסית לאסטרטגיה שנקבעה בארגון תוך התאמה ללקוח. שנית, חדשנות לא נדרשת בכל מחיר או בכל מצב, כי אם לארגון יש מוצר מנצח או שירות פופולארי, החידוש ברמת המוצר או השירות עלולים לפגוע בארגון".
לדברי ד"ר הסגל, ארגון שמזהה צרכים משתנים של לקוחות למעשה משבש את המודל העסקי שלו ומטמיע מה שנקרא "חדשנות משבשת" (Disruptive Innovation). חדשנות אשר מובילה ליצירת שוק חדש ובמשך הזמן גורמת לשיבוש של השוק הקיים (המסורתי) עד להפיכת הקטגוריה החדשה לדומיננטית תוך דחיקתה והחלפתה של הקטגוריה המסורתית.
השיבוש מאפשר את יכולת החידוש כאשר מדובר בהתפתחות כלכלית, טכנולוגית או רגולטיבית וחדשנות אינה אחידה אלא יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון וריאציות – טכנולוגיה, תהליכי עבודה, מודל עסקי, מתודולוגיה. "ההגדרה כיום לחדשנות היא סוג של קריאה אסטרטגית ארגונית להתפתחות של תהליכים טכנולוגיים או שיטות חדשות שלא היו קודם", אומר ד"ר הסגל.
החדשנות היא תנועה בהתפתחות וארגון שקבע לעצמו אסטרטגיה של חדשנות למעשה מצהיר שהוא לא יודע הכל ויש לו עוד מה ללמוד, לאן להתפתח ואיך להתחדש. האסטרטגיה של חדשנות משתנה, כאמור, מארגון לארגון וקובעת באילו נושאים הארגון ירצה להתחדש – יעילות, מכוונות לקוח, תרבות פנימית, שיפור הניהול, טכנולוגיות, דאטה.

מהו מודל 8 האינדיקטורים לחדשנות ארגונית?

הקורס החדש בהמי"ל מבוסס על מודל אינידיקטורים לחדשנות – 8 אלמנטים המהווים פוטנציאל חדשנות בארגון על פיהם ניתן לקבוע את הפוטנציאל של ארגון לבצע תהליכי חדשנות.
הקורס מחולק ל-8 מקטעים על פי 8 האינדיקטורים אותם מעבירים מומחים בעלי שם כולל מנטורים המלווים את המשתתפים והוא מבוסס על למידה חווייתית מסוג "משחק עסקים".
בין היתר, סדנת פיתוח בוטים ארגוניים, אינטראקציה אוטומטית עם לקוחות, ניהול קהילות, חשיבה יצירתית (Ideation), ניהול אקו סיסטם, סטורי טלינג ועוד.
ד"ר הסגל אומר שהקורס משלב אלמנטים רבים להתנהלות ממקום יצירתי, התמודדות עם אתגרים בשוק תחרותי, על מנת להבין את נושא החדשנות מכל הכיוונים, המקורות וההיבטים ומכאן גם נבחרת המרצים שחבריה מגיעים מתעשיות שונות ומציגים נקודות מבט שונות.

איך טסלה ואמזון מחדשות ומתי תורכם?

חלק בלתי נפרד מחדשנות קשור לטרנספורמציה דיגיטלית המתארת את ההשתנות הטכנולוגית בתוך הארגון ומיועדת להשגת המטרות של חדשנות, אבל טרנספורמציה זו, מבהיר ד"ר הסגל, לא יכולה להתבצע בלי ראייה חדשנית. "יש חשיבות לשינוי חדשני מערכתי על מנת שהטרנספורמציה הדיגיטלית תצלח ולא מספיק לייצר שינוי טכני אם אין אסטרטגיה של חדשנות שתומכת בשינוי".
מצד שני, כמו שטרנספורמציה דיגיטלית לא מספיקה לחדשנות כך חדשנות בעידן הנוכחי לא יכולה להתקיים בלי טרנספורמציה דיגיטלית. ד"ר הסגל אומר שארגון שמעוניין ליישם חדשנות ולא יטמיע תהליכים טכניים של טרנספורמציה דיגיטלית יישאר מאחור ומכאן הסינרגיה החשובה בין אסטרטגיה של חדשנות לטרנספורמציה דיגיטלית.
ד"ר הסגל מציע כדוגמא את חברת הרכב טסלה שחרתה על דגלה אסטרטגיה של חדשנות והפכה את תהליך רכישת הרכב מרכישה באולם תצוגה פיזי לרכישת רכב חשמלי אונליין תוך הטמעת חידושים טכניים כמו טייס אוטומטי ומרכזי שירות שמחליפים מוסכים. דוגמא נוספת של ד"ר הסגל היא אמזון, שבמשך 30 שנה יצרה "שיבוש בשוק" כולל הרבה מאוד טרנספורמציות דיגיטליות וכעת עם פרישת המנכ"ל האגדי שלה ג'ף בזוס וכניסתו של ממשיכו היא עומדת לשנות את האסטרטגיה החדשנית שלה ולהתמקד במעבר לענן. מה שטסלה עושה ברכב ובשירות, אמזון עושה כעת במעבר לענן. כל חברה שמניעה לחדשנות מוצאת את הדרך שלה להשיג חדשנות כל פעם מחדש.
עכשיו הגיע תורכם להכניס חדשנות לארגון! קורס "ניהול חדשנות יישומית בארגונים" מתאים למנהלים מהמגזר הפרטי, הממשלתי והמגזר השלישי המעוניינים ליזום ולהטמיע חדשנות בארגונם ולהשתלב בתפקידי מנהלי חדשנות בארגונים, תפקיד דינאמי בליבת העשייה הארגונית.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...