עולם ההדרכה לאחר מגפת הקורונה

הקורונה שינתה ללא הכר את הרגלי התעסוקה המוכרים ורבים כבר מחלקים את עולם התעסוקה ל"לפני" וב"זמן" הקורונה.
בזירת ההדרכה והפיתוח הארגוני הבינו בעקבות התפרצות המגפה והעבודה מהבית שכללי המשחק השתנו ונדרשת התאמה מידית לתקופת המשבר.
האתגר שעמד בפניהם: לסייע לעובדים לשלוט במערכות גם מרחוק ולשמור על קשר שוטף עם הקולגות ועם המטה, מנהלה, ספקים ולקוחות.
כיצד אנשי הלמידה הארגונית הצליחו להתמודד עם השינויים הדרמטיים בצרכים של הארגון, אילו לקחים הופקו ומה צופן העתיד?

להיות רחוק – להרגיש קרוב

האינטרה נט – רשת תקשורת פנים ארגונית הוכיחה את הרלבנטיות שלה בשירות צוותי ההדרכה בשיפור מעורבותם של העובדים גם כאשר הם מבוזרים. הרשת אפשרת להם לפעול בצורה מסונכרנת תוך שיתוף מידע ושיתוף פעולה גם מרחוק.
באמצעות אינטרה נט ניתן היה להעביר מידע לעובדים ולנהל את הידע והתקשורת בתוך הארגון באפקטיביות מקסימלית גם כאשר העובדים במיקומים ובאזורי זמן שונים.
תהליכי הלמידה השתנו מפרונטאלי לווירטואלי ונראה שכעת אנשי למידה ארגונית יידרשו ליצור מתכונת של תכנים ללמידה שיועברו הן פרונטאלית והן דיגיטלית לפי הצורך. אין ספק שהמסקנה היא שהיתכנות מקדימה של הדרכה מתוקשבת עושה הבדל כולל שימוש מעשי במערכות השונות כמו אינטרה נט והתאמתה לצרכים הייחודיים של הארגון.

כשירות טכנית של העובדים

שינוי מהותי בעולם ההדרכה התאפשר באמצעות שימוש בטכנולוגיה והכשרות טכנולוגיה של העובדים, שיטות עבודה מומלצות וכן אבטחת מידע.
תהליכי הלמידה בעת הקורונה עברו מהאוף ליין לאון ליין ומנהלי הדרכה בארגון נדרשו לבסס תוכנית למידה וירטואלית אפקטיבית מותאמת לסביבה החדשה של עבודה מרחוק.
בעת משבר עלה הצורך לבצע החלטות מהירות ולגבש אסטרטגיה מותאמת לגבי הקצאת המשאבים, היתכנות דיגיטילית, טיפוח כישורי מנהיגות של המנהלים בתקופת משבר.
הוצאת עובדים לחל"ת או להפך גיוס מאסיבי של עובדים בחברות שגדלו בתקופת הקורונה הניע תגובה מהירה בזמן אמת של צוותי ההדרכה בהכשרת עובדים והתאמתם לארגון תוך הסתגלות מהירה לדרישות.

פיתוח החוסן הארגוני בכל עת ובכל זמן

בנוסף ללימוד ויישום של כלים פנים ארגוניים צוותי ההדרכה עסקו הרבה גם בניהול החוסן הארגוני שהפך קריטי בזמן משבר. הקורונה היא תקופה בה ארגונים נבחנו, בין היתר, ביכולת שלהם על פי פרופסור David Denyer "לצפות, להתכונן, להגיב ולהסתגל לשינויים מצטברים ולשיבושים פתאומיים על מנת לשרוד ולשגשג".
הגמישות היצירתית היא חלק בלתי נפרד מחוסן ארגוני כאשר צוותי ההדרכה התגמשו באמצעי העברת ידע והכשרת עובדים והשבחתם גם מרחוק ועל ידי עזרו לארגון לשרוד נוכח השינויים הקיצוניים ועזרו לעובדים ללמוד ולצמוח מתוך המשבר ולא להיכנע לו.
בארגונים רבים השקיעו באימון ותרגול של שיטות עבודה מותאמות לאילוצים השונים, ביסוס דרכי תקשורת חדשות, גישות חדשות לניהול פרויקטים ועוד.
ההדרכה של תקופת הקורונה תוך מבט ל"יום שאחרי" עומדת בסימן שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, הדרכה סינכרונית והיברידית (פרונטאלי דיגיטלי) תוך סיוע ללמידה אוטונומית של העובדים בהכוונת צוותי ההדרכה. זה הזמן להתארגן על למידה ארגונית מותאמת לתקופות משבר.
קורס ניהול ופיתוח למידה עם התמחות בטכנולוגיות למידה מקנה את הידע והכלים לפיתוח הדרכה בעידן הדיגיטלי כולל הכרות מעמיקה עם המערכות והטכנולוגיה החדישה ביותר ליצירת תוצרי הדרכה ומחוברות של העובדים בארגון כולל הובלת שינויים בארגון באמצעות תהליכי למידה.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...