הדרכה בזום

בחברות גלובליות אומנם הכירו את התחום עוד קודם להתפרצות המגיפה, בעבודה עם צוותים מבוזרים ברחבי העולם, אבל אין ספק שבצל הקורונה התעצם הצורך בפיתוח למידה אפקטיבית מרחוק ויחד עמו הדרישה להתמודדות עם אתגרים שונים ייחודיים להדרכות מרחוק.

יתרונות וחסרונות בלמידה מרחוק

מצד אחד, הלמידה מרחוק הצליחה לצמצם פערים גיאוגרפיים ולאפשר ללומדים בפריפריה ליהנות מתכנים לימודיים בלי קשר למיקום הפיזי שלהם, היא מאפשרת לחסוך זמן בנסיעה ועמידה בפקקים ולייעל את הלמידה כאשר מתרכזים נטו בלימודים.
מצד שני, למידה מקוונת מחייבת משמעת עצמית גבוהה, עשויה ליצור סוג של ריחוק בין המרצה לתלמידים ויכולה מאוד להקשות על בעלי הפרעות קשב וריכוז המתקשרים לקלוט מידע במתכונת זו.
בתחום פיתוח למידה ארגונית מנסים להתגבר על המרחק על ידי אופטימיזציה והתאמה של התכנים שעד כה הועברו בדרך פרונטאלית להדרכה אפקטיבית בזום או תוכנות דומות, וקיימות אסטרטגיות מותאמות ופתרונות טכניים ויצירתיים שיכולים לסייע בהעברת הדרכה מנצחת בזום.

מערכי למידה חווייתיים באמצעים וירטואליים

למידה מקוונת מאפשרת למידה בהתאמה אישית בקצב המותאם ללומד כאשר ניתן לעצור ולחזור שוב ושוב לתכנים וגם אם העברת המידע מתבצעת בזמן אמת, תמיד ישנה אפשרות להקליט את התכנים וללמוד אותם שנית.
יש חשיבות רבה לדרך בה מוצגים התכנים: באנרגיה של המרצה ובשימוש באלמנטים חזותיים כמו מצגות אינטראקטיביות, הדגשת הפונטים על גבי הרקע ועד חלוקת המסרים בדרך ברורה שתעבור גם בתיווך של המסך.
קיימים כלים שיכולים לחפות ולפצות על הריחוק בין המשתתפים כמו מעבר מהמליאה בזום לחדרים, ביצוע סימולציות ופעילויות שונות שמאפשרות ללומד להפוך מצופה פאסיבי למשתתף פעיל.
במוסדות שערוכים להעברת תכנים מרחוק, ישנן כיתות וירטואליות חכמות המאובזרות בכל מה שדרוש על מנת לחזק את הקשר בין המורה לתלמיד ובין התלמידים עצמם כמו שימוש בצ'אט פרטי.

מעקב ובדיקה להצלחת ההדרכה

נושא הבקרה והפיקוח קריטי להצלחת הדרכות מרחוק. על מנת לוודא שהחומר הועבר היטב, ניתן להקצות פרקי זמן ללימוד שאחריהם החומר לא יהיה זמין (דד ליין שמעלה את הסיכוי ללמידה בפרק זמן שנקבע מראש) או להטיל משימות ומבדקים שבודקים את הפנמת החומר בסיום כל משימה או פרק לימוד.
כדאי לקבוע תוכנית לימוד מסודרת ומאורגנת לרבות סילבוס כך שהמשתתפים ידעו מה מצופה מהם, לוחות זמנים וגם תנאים מקדימים כך שיוכלו לשלב את הלמידה כחלק מהלו"ז שלהם וכן יבדקו על פי אמות מידה ומדדים שנקבעו מראש לביצוע המשימות על פי התכנים שהועברו בהדרכות.
מצד מפתחי הלימוד ואחראי הדרכה בארגון חשוב לעקוב עם יד על הדופק על הפרודקטיביות והתקדמות מפגשי ההדרכה על מנת להימנע מפערי ידע בין המשתתפים ולבחון כל עת כיצד ניתן להשתפר בסשן הבא.
קורס פיתוח הדרכה בארגון מותאם לרוח התקופה ומועבר בזום, יוכל לסייע לכם להטמיע את השינויים במערכי ההדרכה בארגון בדרך הטובה ביותר.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...