5 טיפים למנהלים בכירים

"תפקידו של מנהל הוא להעביר את המסר של המנהיגות בצורה משכנעת ומעוררת השראה. לא רק בפגישות, אלא גם בהתנהגות לדוגמא", כך אמר ג'פרי גיטומר, גורו בעולם המכירות ובוודאי מנהלים בכירים מנוסים יסכימו אתו. מנהל הוא מנהיג, שחותר להניע לפעולה את עובדיו ולרתום אותם למשימה והוא נבחן בתפקידו בכל עת.
קודמתם? רוצים להיכנס לעולם הניהול הבכיר? לפניכם 5 טיפים חשובים לקראת העלייה בסולם הדרגות:

היו גמישים לקראת שינויים

בעידן הנוכחי עתיר השינויים והמשברים ניהול פירושו לדעת לשנות ולהשתנות תוך כדי תנועה בהתאם למצב. חשוב במיוחד לדעת כיצד לנהל שינוי, לתקשר את החזון המחודש של החברה, ליישם את המדיניות בפועל ולשמור על אחידות ואחריות מקצועיות. מיומנות חשובה היא הסתגלות מהירה, כולל אימוץ שינויים וחידושים טכנולוגיים.

שחררו שליטה והעצימו את העובדים

כמנהלים בכירים, המילה האחרונה היא אולי שלכם, אבל הכפופים לכם רוצים להרגיש שיש עם מי לדבר ועל מה לדון.
לכן חשוב מאוד להגיע לדיון בראש פתוח, לנהל דיאלוג ולתת גם לעובדים ולשקול את מה שהם מעלים לפני שמיד פוסלים.
המטרה היא להעצים את העובדים ולא לכופף את ידיהם אלא לשמור על אנרגיה ומוטיבציה ולמצוא את הדרך בה הם יוכלו להתחבר לאסטרטגיה ולעשייה ולהרגיש שהם תורמים ומשמעותיים לכם המנהלים ולארגון עצמו.
תוכלו לחלק משובים ביקורתיים, ממוקדים ובונים ולמצוא ביחד עם העובדים את הדרך הנכונה שתאפשר להם להתבטא ולתרום.
חלק בלתי נפרד מהעניין הוא לדעת להאציל סמכויות לעובדים בצורה יעילה במקום להגיד "אעשה זאת בעצמי" ולהעריך נכון את ההשקעה שלהם.

לעמוד מאחורי ההחלטות שקבלתם

מנהל הוא אנושי ויכול לעשות טעויות ולשנות את דעתו במידה והמציאות משתנה או יש צורך לבצע שינויים והתאמות, אבל יש הבדל בין מנהל שמתאים את עצמו לסיטואציה ובין מנהל שמבלבל את העובדים.
הגיעו להחלטות אחרי התלבטות ובדיקת כל האמצעים והדרכים ועמדו מאחורי ההחלטות שלכם. גבשו אסטרטגיה וקו פעולה ברור כדי שהעובדים יבינו מראש מה מצופה מהם. היו ברורים והחלטיים, הימנעו מהנחיות מעורפלות, הקצו משימות קונקרטיות, הציבו יעדים ומטרות שניתן למדוד לפיהם הצלחה.

היו מאורגנים ופרודקטיביים

סדר הוא סוד הקסם בניהול אפקטיבי. העובדים מצפים מכם שתדעו היכן עומדים בכל פרויקט ומה המשימות הבאות. נסו לנהל את לוח הזמנים בדרך הכי יעילה שניתן, לתעדף מטלות, להשתמש בתוכנות וכלי ניהול שיעזרו לכם לנהל כל היבט רלבנטי עבורכם בפרויקט על מנת לראות את "התמונה המלאה", להישאר בפוקוס ולהמשיך להוביל קדימה.

קבלו הכשרה והמשיכו ללמוד ולהתפתח

מנהל בכיר יודע שהוא צריך לשכלל את הכישורים שלו וללמוד איך להתנהל טוב יותר. למדו מאתגרים, הסיקו מסקנות והפיקו לקחים למען התנהלות נבונה יותר בעתיד והשתתפו בכמה שיותר קורסים למנהלים כדי להשתפר. תמיד יש מה ללמוד ולאן להתפתח…

הג'וב הניהולי מחייב היערכות מקדימה, הכנה לקראת האתגרים בשטח והתמודדות יומיומית עם עובדים, קולגות, מנהלים בכירים יותר ולקוחות. קורסי ניהול יעניקו לכם את הכלים להתמקצעות בניהול בכיר.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...