איזה מנהל עדיף להיות

איזון היא מילת המפתח

בואו נבחן לרגע את שני הקצוות: מצד אחד, מנהל המשליט משמעת יכול להגיע לביצועים גבוהים כי הוא יודע לפקס את העובדים במה שחשוב ולפקח על כך שהעבודה נעשית ומצד שני, הוא צריך לדעת מתי להגיע לעובדים על מנת לגרום להם להעלאת המוטיבציה הפנימית, כדי שהם לא יקרסו חלילה תחת הלחץ או העומס ויעזבו.
מנהל נחמד וחברותי יכול אולי לשפר את מורל העובדים ולייצר סביבת עבודה נעימה, אבל הוא עשוי להיות מתומרן על ידי עובדים שמנצלים את טוב ליבו.
אז מה עושים ובאיזו מתכונת ניהולית בוחרים? כמו דברים רבים אחרים בחיים – הסוד הוא לשמור על איזון. מחקרים רבים מצאו שמנהלים שמצליחים להניע לפעולה וגם אהודים על עובדיהם הם כאלה שמסוגלים לשמור על תקשורת פתוחה, אמון הדדי והפגנת הערכה ויודעים גם מתי להפגין שליטה ולהציב גבולות כדי להשיג שביעות רצון גבוהה בשילוב העלאת הפריון.

כלים למנהלים שרוצים להשתפר בניהול

קורס ניהול מעניק למנהלים את הכלים לזיהוי הסגנון הניהולי הנכון בהתאם לנסיבות ופיתוח מיומנויות ניהוליות שהוכחו בשטח כיעילות במיוחד. כך למשל, מנהלים שנתפסים טובים לארגון הם מנהלים שיודעים לאבחן את החולשות והחוזקות של העובדים ולהקצות סמכויות לעובדים על פי כישוריהם, לדבר גם על הדברים הקשים ביותר ולדעת כיצד למקסם את הפוטנציאל גם שהנסיבות והתנאים מאתגרים במיוחד. הבנה היא חלק נכבד מההצלחה בתפקידי ניהול כשמנהל טוב הוא גם מנהל שמציב ציפיות ברורות והנחיות מדויקות כולל יעדים מוגדרים לביצוע המסייעים לעובדיו לתעדף משימות וגם להבדיל בין הצלחה לכישלון.

קשיחות אדיבה בדרך להצלחה

בנוסף, מנהל טוב הוא כזה שאינו נותן לאגו שלו לנהל אותו אלא מעוניין לטפח את העובדים שלו כי מבחינתו הם ההשתקפות של הצלחתו. גיבוש צוות לעניין ופיתוח הכישורים תוך הכרה בהישגים של העובדים יכולה לתרום להצלחה במשימות ולהישגים גבוהים יותר.
יש לדעת מתי לתת לעובד הפסקה ומתי להניע אותו לפעולה כאשר בוסים תובעניים שלא יודעים מתי להרגיע עשויים למצוא את עצמם ננטשים על ידי עובדים שעורקים למנהל אחר.
קורסי הניהול העכשוויים מכוונים למציאת המנהיגות של מנהלים שיוכלו לקבל החלטות קשות וליצור בסיס איתן, כדי שהעובדים יסמכו עליהם בכל סיטואציה, שלא יסתרו את עצמם ויוכלו להרחיב את הגישה שלהם כדי להתאים את עצמם לכל סוג עובד גם לעובדים בעייתיים במיוחד.

כאשר מונים תכונות של מנהל טוב מדברים לרוב על מנהל שיודע להעביר את החזון ולתרגם אותו למשימות יומיומיות, לתמוך בעובדים אך גם לדרבן אותם לתת יותר ולהתפתח תוך כדי תנועה, כזה שמעניק משוב ומכוון וכן שאכפת לו מהעובד הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. לא ניתן לדבר על ניהול בשחור ולבן וחשוב למצוא את דרך הביניים שתעבוד עבורכם וקורס ניהול יוכל לעזור לכם להפוך למנהל הטוב ביותר שתוכלו להיות תוך נאמנות לעצמכם, לעובדים ולארגון.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם