אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית כוללת מטרת על, יעדים ודרכי ביצוע, כולל תקציב, לוחות זמנים. אם האסטרטגיה העסקית אינה מוגדרת בבירור עשויה להיווצר בעיה, כיוון שאנשים בהיררכיה הארגונית לא ידעו כיצד לפעול. לכן, חשוב לפרט את כל דרכי הפעולה ולתת הנחיות ברורות לכל בעל תפקיד בארגון מצוות פיתוח עסקי ועד צוות משאבי אנוש.

לפניכם טיפים לבניית אסטרטגיה עסקית נכונה.

כיצד קובעים אסטרטגיה עסקית? 

מתמקדים בתהליכי פיתוח ובניית אסטרטגיה עסקית שכולל מספר שלבים: השלב הראשון הוא איסוף נתונים וסקירת שוק. עליכם לדעת מהי האסטרטגיה של המתחרים שלכם, מה רוצים הלקוחות, מהן החוזקות והחולשות של הארגון ומה היתרון התחרותי או הבידול שלכם.

בשלב השני, כדאי לגבש חזון ולקבוע יעדים קונקרטיים וריאליים להשגה – לאן תרצו להגיע עם מימוש האסטרטגיה ולזהות כבר עכשיו יעדים אסטרטגיים שתרצו לכבוש, בין אם היעד הוא הגדלת המכירות, התרחבות גלובלית או חיזוק נאמנות לקוח.
לאחר מכן, גבשו תכנית פעולה מפורטת הכוללת תקציב, לוחות זמנים, הקצאת סמכויות וכיצד האסטרטגיה תבוא לידי ביטוי בכל פעילות וערוץ של החברה ומי אחראי על מה בתהליך היישום.

שימו לב להבדלים בין אסטרטגיה עסקית לאסטרטגיה שיווקית – אסטרטגיה עסקית מתארת את הפעילות העסקית המקיפה של החברה לטווח הארוך בעוד השיווקית היא נגזרת של האסטרטגיה העסקית ומתמקדת בדרך בה תוציאו לפועל את האסטרטגיה העסקית מהבחינה השיווקית.

בחרתם אסטרטגיה, עכשיו מגיע שלב הבדיקה האם היא עובדת לכם  – איך תוכלו  לדעת האם האסטרטגיה העסקית אכן טובה ונכונה? כאן נכסים לתמונה אמצעי מדידה והערכה ומדדי ביצוע (KPI). ניתן להשתמש בקריטריונים כמותיים ואיכותיים להערכה כוללת, בין אם מדובר במדדים כמותיים כמו קביעת רווח נקי, החזר השקעה או מדדים איכותיים כמו למשל, מיתוג החברה בעיני הלקוחות לאור האסטרטגיה החדשה על פי סקרים.

לאור הממצאים חשוב להעריך מחדש את האסטרטגיה העסקית ובמידה ונדרשת פעילות מתקנת לשינוי האסטרטגיה, עשו זאת בהקדם כדי "להציל את המצב".

רבים שואלים את עצמם מה ההבדל בין אסטרטגיה עסקית בעסק קטן/בינוני וגדול? האסטרטגיה עצמה אינה שונה בפועל וההבדל טמון במשאבים העומדים לרשות עסק בינוני קטן שהם קטנים יותר משל עסק גדול. עם זאת, אסטרטגיה עסקית מוצלחת של עסק בינוני או קטן יכולה לסייע לו להתמודד מול עסקים גדולים בבחירה בדרכים יצירתיות, כמו חיבור פרסונאלי לקהל היעד או התמקדות בנישה מסוימת.

בבניית אסטרטגיה עסקית קחו בחשבון את הייחוד שלכם על פני מתחרים בתעשייה, חשבו על דרכי הביצוע האפשריות לפני שיצאתם לדרך, כולל הכנת תכניות פעולה מגובשות ויישומיות ובדקו את הביצועים של האסטרטגיה תוך כדי תנועה על מנת שיתאימו לתנאי השוק המשתנים.

בקורס ניהול משא המתן לבכירים תמצאו את כל מה שחשוב לדעת באסטרטגיה עסקית

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...