page up
envelopeלהשארת פרטים

חשבו על הסיטואציה הבאה: החלטתם להעניק ללקוחות הטבה מיוחדת כדי להניע אותם להצטרף לחברה. אתם פונים לשותף עסקי שיתרום מתנה מיוחדת, הנחה מעניינת או יעניין את הלקוחות שלו בעסקה ותוך זמן קצר מגדילים את קהל הלקוחות. כל זה בשיחת טלפון אחת או התכתבות קצרה במייל. 

אין ספק ששיתופי פעולה הם הגלגל המניע את זירת העסקים. איך יוצרים שת"פים וכיצד שיתופי פעולה אלה מקדמים את הארגון ומה תפקידו של המנהל ביצירתם?

טובים השניים מהאחד

נפתח ביתרונות הרבים של שיתופי פעולה עסקיים. שילוב מומחיות הוא כוח עצום. למשל, שיתוף פעולה בין חברת רכב לחברה טכנולוגיה שביחד יכולות להציע מוצר מתקדם כמו רכב אוטונומי או מערכות בטיחות משוכללות במיוחד.
ההדדיות באה לידי ביטוי גם בניצול יעיל יותר של המשאבים כאשר אפשר לחלק את ההוצאות בין שתי חברות ולחלוק ביחד הון אנושי, מכשור מתקדם ואפילו מרחב עבודה משותף.
שיתוף פעולה אסטרטגי יכול להביא גם חוזים גדולים יותר ועסקאות מרשימות שיכולות להיחתם רק כאשר מדובר בשתי חברות שהתאחדו יחדיו לצורך הזכייה במכרז. שיתופי פעולה מאפשרים גמישות כאשר ניתן לבחור את הטובה מבין כל האופציות הקיימות והם כמובן מעניקים לארגון יתרון תחרותי בזירה העסקית.

מינוף משותף להצלחה

חשוב מאוד למצוא את הפרטנר המתאים ביותר לצעוד עמו קדימה, כששיתוף פעולה יכולה להיות קצר וממוקד לצורך מטרה מסוימת. למשל, לחלוק דוכן בכנס או בתערוכה בינלאומית נחשבת או שיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח, בבניית פרויקט עתידי להגדלת נתח שוק.
לרוב הנטייה היא ללכת על שיתוף פעולה של גורם משלים, שיוכל לתרום מהידע, הקשרים, המוניטין או המשאבים לצמיחה של הארגון. עם זאת, לא חייבים לבחור. עם הקמתם של האבים, כניסתן של רשתות עסקיות, פלטפורמות כמו לינקדאין, קל היום יותר מתמיד להגיע לשותפים עסקיים ברחבי העולם, כך שתמיד יהיה לכם ממליץ פוטנציאלי, מישהו שיוכל להפנות אתכם לגורם הרלבנטי לעסקה או לדווח לכם על חידושים בתחום.

מנהל – שגריר השת"פים של הארגון

מנהלים רבים סוללים את דרכם לפסגה באמצעות שיתופי פעולה עסקיים המעניקים להם יכולת להתחבר לשותפים ולהביא לארגון לקוחות חדשים ואפילו לאתר את העובד המצוין הבא.
נטוורקינג היא מילת המפתח! מנהל שחושב אסטרטגית ויוצר קשרים נחשב פרודקטיבי במיוחד והוא ישאף לייצר קשרים חוץ ארגוניים אבל גם בתוך הארגון עצמו, בין עמיתים ובין צוותים כדי שיעבדו טוב יותר ביחד. כמו כן, הוא ייצר שיתופי פעולה עם מנהלים אחרים בארגון לצורך קידום פרויקטים שהם אינטרס משותף של הארגון.

על מנת לשמור על שיתופי פעולה לטווח ארוך, חשוב להשקיע בקשר, בין אם בהעלאת פוסטים ואינטראקציה ברשתות כמו לינקדאין או נוכחות מאסיבית בכנסים ומפגשים עסקיים, ברכות ליום הולדת ועד הצעות מעניינות לשיתופי פעולה שיתדלקו את הקשר העסקי כל פעם מחדש.
במסגרת קורס מנהלים לומדים כיצד לייצר שיתופי פעולה עסקיים ולממש את הפוטנציאל שלהם כמנוע צמיחה ברמה הפרטנית וברמה הארגונית. 

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
ניהול עובדים והכשרת מנהלים - קורס ניהול צומח

45 שעות אקדמאיות

פיתוח יכולות ניהוליות הינה נקודת המפתח ביכולת הצמיחה של העובד לתפקידים ניהוליים וביכולת הצמיחה של הארגון להשגת החזון והיעדים העסקיים. פעמים רבות אנו עדים לסיטואציות בהם עובדים מתוך הארגון מתקדמים לתפקידים ניהוליים אך על אף הוכחת מקצועיות ומקצוענות בתחומם, הרי שהם חסרים את מיומנויות הניהול הבסיסיות. קורס "ניהול צומח" מיועד להקנות למשתתפיו הבנה מעמיקה של תפקיד המנהל והאחריות במסגרת התפקיד, הקניית מיומנויות ניהול צוות עובדים ועוד. בקורס יילמדו מספר נושאי מפתח בעולם הניהול אשר מתמקדים ביצירת מנהלים מוצלחים, המשתלבים בארגון ומובילים את עובדיהם לעמידה ביעדים ולשיפור ביצועים. בקורס ילמדו המשתתפים תפיסות, מודלים ואסטרטגיות לצד שיטות פרקטיות הניתנות ליישום בשטח. במסגרת הקורס, יוכלו המשתתפים להתאמן על הנלמד ב"תנאי מעבדה", דבר שיסייע להם להטמיע את הכלים בסביבה הטבעית - בזירה הארגונית.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.