ההבדל בניהול משאבי אנוש בחברה קטנה מול ארגון גדול

תחומי אחריות

בעסקים קטנים רוב הסיכויים שמנהל משאבי האנוש יהיה ממונה על תחומי אחריות נוספים, בין אם זו פעילות אדמיניסטרטיבית או פעילות רווחה בהיעדר של מנהל רווחה ייעודי.
בארגונים גדולים תפקידו של מנהל משאבי אנוש הוא ברור ומוגדר יותר. ה-HR מתמחה אך ורק בתחומי האחריות הייחודיים של ניהול המשאב אנוש.
כמובן שבחברות גדולות יש ל-HR הזדמנויות קריירה רבות להתפתח בתוך החברה גם לתפקידי ניהול בתוך הארגון ועם זאת, בחברות קטנות ישנה אפשרות להתנסות בכל מני תחומים ושגרת העבודה מגוונת.

מעורבות אישית

מנהלי משאבי אנוש בחברות קטנות אחראים על גיוס וניהול משאב אנושי בקנה מידה קטן יותר ובחברה קטנה הם מאוד מעורבים ולכן, רוב הסיכויים שהם יכירו באופן אישי כל אחד מהעובדים. בארגונים גדולים לרוב מתקיימת היררכיה כאשר מחלקת משאבי האנוש של החברה גדולה יותר וכל בעל תפקיד במחלקה בקשר עם עובדים ממחלקות שונות.
בחברה קטנה יתכן שלמנהל משאבי אנוש תהיה נגיעה בכל התחומים ואילו בארגון גדול כל אחד ממחלקת משאבי אנוש ממונה על אספקט אחר תחת מטריית הניהול האנושי, כמו פיתוח מדיניות ונהלים, שכר, הטבות, ארגון ימי כיף.

מיקוד מקצועי

מהות עבודת ניהול משאבי אנוש אף היא פונקציה של גודל הארגון: בעוד בארגונים גדולים יש חשיבות רבה לגיוס טאלנטים, למציאת יתרון תחרותי דרך כוח אדם איכותי ולרוב גם יתרון בשכר ובתנאים, הרי שחברות קטנות נאלצות להשקיע יותר מאמצים ומשאבים בחיזור אחר עובדים ומנהל משאבי אנוש בעל השפעה רבה על גיוס ושימור העובדים במקרים אלה.

חופש פעולה

השינויים בארגונים גדולים איטיים יותר מחברות קטנות בהן ניתנת הזדמנות למנהל משאבי אנוש להנהיג, להשפיע ולחולל שינויים מהירים יותר.
בארגונים גדולים, נדיר שמנהל משאבי אנוש יבצע תהליכים על דעת עצמו, שכן הוא נדרש לעבוד על פי פרוטוקול מסודר ולהתמודד עם "פוליטיקה ארגונית", במיוחד בארגונים גלובליים.
בחברות קטנות יש למנהל משאבי אנוש חופש ביצוע רחב יותר. לדוגמא, אם בארגונים גדולים נדרשים X ראיונות עבודה או שלבים בדרך לקבלת התפקיד ויש תנאים ידועים מראש לקבלת תוספת שכר או קידום, הרי שבחברות קטנות אם מנהל משאבי אנוש יחליט יחד עם הבוס הישיר שמגיע לעובד העלאה – הוא יוכל לקבל אותה בהקדם.

יעדים ומטרות

בארגונים גדולים היעדים ברורים וקונקרטיים ואילו בחברות קטנות מנהל משאבי אנוש יוכל לקבוע לעצמו את היעדים או בשיח עם מנהל החברה – התהליכים גמישים יותר הן בהערכת ביצועים והן בקביעת היעדים והדרכים להגיע ליעד המבוקש.

חברות מכל הגדלים כבר יודעות ש-HR הוא מפתח להצלחה ותפקיד אסטרטגי חשוב בכל חברה. קורס ניהול משאבי אנוש יעניק לכם סט כלים מעשי להשתלבות במקצוע בדרך היעילה והטובה ביותר  How to Get in the Field?.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...