שירותים פיננסיים מה זה אומר?

כל ארגון מוצא את הקונסטלציה הנכונה עבורו – יש מי שמקצים משרה ייעודית לתפקיד זה ואחרים פונים למומחים באאוטסורסינג כאשר לכל אחת מהאופציות חוזקות וחולשות ועם זאת, יש לקחת בחשבון שגם נושאי משרה בתחום הפיננסי יכולים להיתרם מהידע המקצועי של מומחים במיקור חוץ המשקיעים בהתמקצעות מתמדת, בעלי ניסיון בעבודה עם חברות שונות ובעלי היכולת לספק שירותים ותובנות וכך לחסוך כסף רב לארגון.

מהם השירותים הפיננסיים החשובים לארגונים?

השירותים הפיננסיים מגוונים ומשתנים לפי סוג הארגון וצרכיו כאשר לרוב מדובר בפונקציות כמו הנהלת חשבונות, חשבות שכר, ראיית חשבון, תקציב ובקרה.
מקצועני CFO בתוך או מחוץ לארגון שיוכלו לסייע בתכנון כלכלי ארוך טווח כולל גיבוש אסטרטגיה ועד פיקוח על הניהול הכלכלי בהווה לרבות סיוע בגיבוש החלטות כמה כסף להשקיע והיכן להשקיע אותו, יצירת תמהיל נכון של הון עצמי, מימון, פרישת החזרי חוב.
חלק אינטגרלי מעבודתם מוקדש לבקרה על הכספים ולמניע טעויות בדיווח וכן הסקת מסקנות והמלצות להתנהלות פיננסית אפקטיבית יותר. נותני שירותים פיננסים אחראים גם על תכנון עסקי ותקצוב וכן על חיזוי של פיננסי, כינון ופיתוח קשרים עם גורמים שונים כמו חברות האשראי והבנקים.

מה בין ניתוח דוחות כספיים להצלחה?

ההתמחות של נותני שירות פיננסי רלבנטית גם בתהליך הקריטי של ניתח דוחות כספיים שעל פיו אפשר להסיק מסקנות רבות בכל הנוגע להתנהלות העסקית, ביצועים פיננסיים, מחסור בתזרים וכדאיות השקעה. בין הדוחות אותם בוחנים לעומק ניתן להזכיר את דוח תזרים המזומנים, דוח רווח והפסד ומאזן.
דוחות אלה חיוניים לגיבוש האסטרטגיה העסקית של הארגון ואנשי המקצוע האמונים על התחום ידעו בדיוק כיצד לקרוא נכון את הדוחות ולהפיק מהם את המיטב בין אם מדובר בניתוח נזילות, רמת סיכון, ניתוח הרווחיות כאשר יש מגוון שיטות בהן משתמשים בניתוח דוחות כספיים כגון שיטת ה-DFC.
ההמלצה היא להיעזר באנשי מקצוע שיוכלו לפנות זמן ומשאבים נוספים על מנת למקסם את ההצלחה הפיננסית של החברה ועם זאת, כדאי תמיד שגם על נותני שירות אלה תהיה ביקורת ושלנציג מהארגון יהיה את הידע הנדרש על מנת לבדוק שאכן נותני השירות עובדים על פי חוק, עומדים בלוחות הזמנים ובתקציב. קיימים קורסים ממוקדים לניתוח דוחות כספיים להקניית כלים פרקטיים לניהול פיננסי המתאימים לבעלי רקע בכלכלה, חשבונאות ומנהל עסקים המעוניינים לנתח ולהבין לעומק את המצב הפיננסי על מנת לסייע לחברה להתנהל טוב יותר וכן, לשתף פעולה עם הפונקציות האמונות על הניהול הפיננסי של הארגון.
בחרו נותני שירות מומלצים עם רקע וידע עדכני שיוכלו לשרת את האינטרסים של הארגון על הצד הטוב ביותר.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...