page up
envelopeלהשארת פרטים


חברות רבות חוו כישלון ממנו לא היה ברור כיצד הן יצליחו להשתקם, אבל באמצעות חשיבה יצירתית ואסטרטגיה פורצת דרך או מוצר מנצח, ביצעו קאמבק מפתיע כנגד כל הסיכויים. אחת מהן היא חברת apple, שחוותה כישלונות עסקיים לאורך הדרך עם "אפל"ופרויקט ליסה, אבל הודות לשובו של סטיב ג'ובס לחברה וכריתת ברית אסטרטגית עם מיקרוסופט והוצאת האיימק אפל, חזרה להיות אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. 

באופן טבעי, ארגונים נוטים לפרסם את ההצלחות שלהם אך ממעטים לשתף את הכישלונות, אבל גם אם כישלון הוא לא אייטם מוצלח ביחסי ציבור, אין ספק שאפשר להרוויח ממנו הרבה לעתיד. כל  משבר יכול להוות הזדמנות לשינוי אם יודעים כיצד להפיק מסקנות. למידה מטעויות תורמת לניסיון והעצמת הלך הרוח היזמי.

חוששים להיכשל בתפקיד הניהולי או בהובלת צוות? מספר יתרונות סמויים בכל כישלון וכיצד תוכלו לנהל אותם בהצלחה?

לצמוח מתוך משבר

במסגרת קורסי ניהול לומדים שקיימות שתי תגובות אפשריות לכישלון: הראשונה היא לתת לכישלון לעצור את הצמיחה האישית והמקצועית והשנייה היא להתיידד עם הכישלון ולהתייחס אליו כאל חוויה לימודית. כישלון הוא חלק בלתי נפרד מהחיים ועל אחת כמה וכמה חלק אינטגרלי מהמסע העסקי. למעשה, כישלון יכול ללמד אותנו איך להימנע מטעויות בעתיד. למשל, אסטרטגיה ניהולית אחרת, סיום הפרויקט לפני שחרור המוצר. ניתן בהחלט להפיק תובנות רבות ערך מההתמודדות עם הכישלון ואף ללמוד כיצד לזהות כישלון לפני שהוא מתרחש ולהתאושש ממנו במהירות.

מערכת התמיכה בארגון מונעת גם היא מכישלון, כי כאשר הוא נכשל, הארגון לומד מי הם השחקנים המרכזיים, מי נאמן לארגון ומי קם ועוזב כאשר מתגלה קושי. ארגונים רבים מגדילים לעשות ומקימים מערכת תמיכה שתלווה את העובדים בהתמודדות עם משברים ומנהלים שלמדו להתמודד עם כישלון ידעו כיצד לגרום לעובדים לא לפחד מכישלון ולשתף בדבר כישלון כדי להתייעל, כי בסופו של דבר, האתגר הוא עיכוב ולא סוף הדרך.

לנהל את הכישלון


אם יש קשיים בדרך או בפרויקט, מנהל שלמד כיצד לנהל כישלון, ידע לכוון את הצוות איך להתנהל בצורה טובה יותר. למשל, לבצע פעולות לאט תוך בדיקה מקיפה או לנהל מו"מ לפני שבוחרים ספק, לגבש מספר אופציות למקרה שהתוכנית הראשונה לא תצא לפועל ועוד.
כדאי תמיד שתהיה תוכנית חלופית או מדיניות ברורה לדרך בה מתמודד הארגון עם משבר משלב "כיבוי השריפות" ועד אסטרטגיה עתידית וכך העובדים ידעו בדיוק למה לצפות.
חשוב לתמוך בעובדים ולאפשר להם ליראות את הצד החיובי של כל כישלון – כיצד הוא יאפשר להם לעשות דברים בצורה אחרת מקצועית ויעילה יותר בעתיד ומה הם למדו על עצמם תוך מגע עם הכישלון. למשל, שהם יודעים להתנהל במצבי לחץ ואף להעריך יותר את ההצלחה כאשר היא מגיעה לאחר כישלון.

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
הכשרה מתקדמת למנהלים - Master in Management

60 שעות אקדמאיות

הכשרה מתקדמת למנהלים הינה התוכנית החדשנית להכשרת מנהלים מבית המי"ל, תוכנית זו נבנתה על מנת לאפשר לכל מנהל מנוסה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות, במיומנויות וכמובן בתוצאות. בעידן בו המציאות הארגונית משתנה על בסיס יום יומי נדרש המנהל לאמץ יכולת ניהול היברידית – יכולת לפעול מתוך מקורות כוח שונים, שילוב או בחירה בהתאם לאירועים ואתגרים ניהוליים. בסדרת מפגשים זו נרחיב את נקודות ההסתכלות של המשתתפים באמצעות צלילה מהירה ומעמיקה לתכנים מתקדמים כגון – קבלת החלטות, ניהול ביצועים, פוליטיקה ארגונית, ניהול השינוי ועוד. בקורס ילמדו המשתתפים תפיסות, מודלים ואסטרטגיות לצד שיטות פרקטיות הניתנות ליישום בשטח. במסגרת הקורס, יוכלו המשתתפים להתאמן על הנלמד ב"תנאי מעבדה", דבר שיסייע להם להטמיע את הכלים בסביבה הטבעית - בזירה הארגונית.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.