תהליכים חדשים בעולם משאבי האנוש

גיוס בשלט רחוק

השאיפה למקסם את פוטנציאל ראיון העבודה ולחסוך תוך כדי בזמן וכסף הביאה חברות רבות כמו ביטוח ישיר לראיין עובדים דרך הסקייפ כתחליף לראיון פרונטאלי. המחשבה היא שבדרך הזו הטכנולוגיה מספקת אפשרות הן לצפות בעובד כולל שפת הגוף שלו ותוך כדי לשאול אותו את השאלות החשובות או לספק לו מידע חיוני כרקע לתפקיד מבלי ליזום יום ראיונות מרוכז וארוך בו המועמד נדרש להגיע פיזית למקום העבודה הפוטנציאלי ולעבור ראיון עבודה. הסקייפ למעשה הוא ערוץ תקשורת יעיל ומספק עבור ראיון עבודה כיוון שהוא משלב הן תמונה והן קול וניתן להשתמש בו בכל שעה של היום בה שני הצדדים פנויים לראיון. כשמדובר בעובדים מעבר לים, השיטה יעילה אף יותר כיוון שהיא אינה מחייבת לזמן את המועמד בטיסה למקום העבודה המרוחק גיאוגרפית ממקומו הטבעי של המועמד.

עבודה מהבית

מעסיקים רבים הסתגלו למחשבה שיש עובדים שמתפקדים טוב יותר כשהם עובדים בסביבה הטבעית שלהם. כלומר, בבית שלהם וחברות כמו פמי פרימיום אף החלו בפרויקט פורץ דרך של עובדי מוקד שעובדים מהבית ועונים לשיחות שמגיעות למרכז התקשורת של החברה מהטלפון הביתי שלהם או ממכשור שסיפקה להם החברה. בדרך זו העובד יעיל בעבודתו והחברה חוסכת משאבים על מקום פיזי תוך כדי שהיא יכולה לעקוב ולנטר את עבודתו של העובד מבלי שיימצא במקום העבודה עצמו.

תקשורת ארגונית בוואטס אפ או ב-Facebook Work

פלטפורמות דיגיטלית חדשות מאפשרות למנהלים ולמשאבי אנוש לשמור על קשר שוטף עם העובדים באמצעים השימושיים עבורם. כך למשל, צוותים רבים השיקו קבוצות וואטסאפ סגורות דרכן מתנהלת תקשורת פנימים מהירה בה כל המשתתפים מעורבים באופן מיידי, הזרמת הודעות חשובות כמו מתי תתקיים ישיבה, סטטוס של פרויקטים, עדכונים שונים שבעבר עברו במייל ולא תמיד הגיעו לכל המשתתפים במיידי. פלטפורמה נוספת היא פייסבוק וורק – זירת פייסבוק שהיא כמו קהילה סגורה של השותפים לעבודה בלבד בה הם יכולים לעדכן בחידושים שונים ובהודעות חשובות מלוות בקטעי וידאו, תמונות, להגיב לקולגות וכדומה. אפילו ארגונים שחסמו שימוש ברשתות חברתיות מאפשרים שימוש בפייסבוק וורק. הסיבה שהם עושים זאת היא כי היום עובדים חולקים מידע רגיש ברשתות החברתיות וניצול הפלטפורמה החברתית במסגרת העבודה היא הדרך של מעסיקים לאפשר לעובדים להרגיש שהם מחוברים אבל תוך כדי שהם עצמם שותפים פעילים בתכנים שהעובדים מעלה לרשת החברתית.

חוויות במקום העבודה

במאמר של Jeanne Meiste שפורסם בפורבס עולה שאחד השינויים החדשניים בתפיסה של HR את מקום העבודה הוא ההתייחסות של מקום העבודה כאל חוויה תעסוקתית כוללת, כשהעובדים נהנים משירותים שלא היו בעבר וכך יוצרים קשר רגשי עמוק יותר למקום העבודה – הוספה של מתקני כושר, כיסויים חינם ואוכל גורמה הם בין האלמנטים שמייצרים חוויה תעסוקתית המשלבת בין עסקים להנאה במקום העבודה.

על מנת לשמור על רלוונטיות ועדכניות יש להיפתח לאותם השינויים וללמוד כיצד להביא אותם אל הארגון. נושאים אלו ועוד ילמדו המשתתפים קורס ניהול משאבי אנוש תוך שילוב הרצאות אורח מארגונים מובילים.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...