4 כלים שמנהלי פרויקטים חייבים להכיר

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית ואי וודאות, מנהלי פרויקטים זקוקים לכלים מתקדמים על מנת שיוכלו להגיב במהירות ובהתאם לשינויים, לוודא סנכרון של העובדים על משימות ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט מכל מקום ובכל עת.
ניהול פרויקטים דורש ניהול עומס העבודה של הצוותים, ניתוח מעמיק של נתונים על מנת להפיק תובנות ולקבל החלטות חכמות, כמו הקצאת משאבים וחלוקה תקציבית.
עולם ניהול הפרויקטים עובר אבולוציה מעניינת בזכות פלטפורמות משוכללות וגמישות לייעול תהליכים עם פונקציות מתקדמות, שיכולות לחסוך זמן, כסף ולשפר ביצועים.
לפניכם הכרות קצרה עם 4 כלים פופולאריים בין מנהלי פרויקטים להצלחה בתחום:

JIRA

תנאי השוק הדינאמיים הפכו את שיטת העבודה בסגנון Agile כמתודולוגיה מרכזית לניהול פרויקטים, שמתאים את עצמו לתנאי השוק במיוחד בניהול פרויקטים בעולם התוכנה.
JIRA הוא כלי יעיל המותאם לשיטה זו, שהחל את דרכו ככלי IT ומתאים ככלי לניהול פרויקטים כולל תכנון, יצירת משימות ודיווח.
הוא כולל תבניות להגדרת הפרויקט, לוחות עסקיים המציגים משימות ומאפשרים ליצור אבני דרך באמצעות מסננים מותאמים אישית.
אפשר ליהנות מזרימת עבודה המותאמת לצרכי הארגון וגם ממנגנוני אוטומציה מובנים.
ניתן להקצות גישה ל-JIRA של חברי הצוות לרבות הרשאות למשימות ספציפיות ולהשתמש במגוון כלי מעקב.

Azure DevOps

למתודולוגיית Agile ישנה פלטפורמת ניהול פרויקטים נפוצה נוספת המספקת כלים שונים לניהול פרויקט פיתוח תוכנה הידועה בשמות Team Foundation Server -TFS או Azure DevOps.
המערכת מספקת כלים לניהול פרויקטים, בנייה ופריסה, ביצוע בדיקות, דיווח בסביבה משותפת. היא עובדת עם שפות תכנות שונות, ספקי ענן ומגוון פלטפורמות, מבוססת על מאגרי GIT לניהול קוד ובעלת תאימות לכלים שונים של מיקרוסופט.

MS-Project

Microsoft Project היא תוכנת ניהול פרויקטים לעולמות המסורתיים (Waterfall) . התוכנה מתאימה ליצירת לוחות זמנים ניהול משאבים וזמן, תרשימי גאנט באמצעות גרירה ושחרור ולוחות קנבן. ניתן לשתף מסמכים ולעדכן משימות, ליצור דוחות גרפיים ומפת דרכים, להקצות משאבים ולתזמן משימות. הכלי נחשב לאינטואיטיבי ובעל ממשק UX וויזואלי ידידותי למשתמש.

Monday 

פלטפורמה לניהול פרויקטים חדשה יחסית שצוברת תאוצה עם תכונות הניתנות להתאמה אישית המסייעות לתכנן אסטרטגית וליישם את העבודה בפועל.
הפלטפורמה מציעה תרשימי גנט, לוחות מחוונים, ריכוז הנתונים בתצוגה אטרקטיבית של ציר זמן ולוח שנה. ל- Monday גם אוטומציות מותאמות אישית ואפשרות לקבלת התראות חשובות לפי העדפות המשתמש.
כלי ניהול הפרויקטים הזה בעל יכולות מובנות למעקב אחר זמן ובאמצעותו ניתן לקבל מבט רחב על משך זמן המשימות וכך לבצע תיעדוף חכם יותר.
אפשר לשלב ולסנכרן את הכלי עם כלים עסקיים נוספים, ביניהם Slack, Dropbox, Zoom, Shopify, Google Calendar, Gmail, ועוד.
איך תדעו איזו פלטפורמה מתאימה לצרכים שלכם? במסגרת קורס ניהול פרויקטיים תלמדו כל מה שחשוב בניהול פרויקטים וכך תדעו גם לבחור את הכלי עמו תרצו לעבוד בפרויקטים הבאים שלכם.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...