העובדה שבקיץ הישראלים קונים וצורכים יותר מהווה הזדמנות עבור חברות להיכנס לכוננות ספיגה – לשדרג את מערך המכירות של הארגון במיוחד ולייצר חוויית לקוח טובה יותר.
מאז שפרצה הקורונה לחיינו, תחום המסחר האלקטרוני פורח וככל הנראה המגמה ממשיכה וצוברת תאוצה ולכן, לצד פעילות מכירתית בשטח – בחופים או באתרי הטבע, רבים יבלו במזגן או לצד הבריכה צמודים לטלפון או למחשב וזה הזמן להציע להם את מה שהם מחפשים.
כיצד להתארגן נכון בזירת האיקומרס ולשפר ביצועים?
מחקר שוק בזירה הדיגיטלית
לקראת ההכנות ותחילת הפעילות העסקית באונליין, כדאי לבצע סקר שוק ומחקר שוק מעמיק. לבדוק מה המתחרים מציעים בתקופת הקיץ וכיצד אתם תוכלו להתבלט בתחרות הצפופה ולמשוך את הלקוחות, היכן גולש קהל היעד הנכון ובאילו פלטפורמות וכמה תקציב להשקיע.
התנהגות הצרכנים קריטית להצלחה – שעות, ימים, מגמות ולצורך כך כדאי להתממשק לגוגל אנליטיקס ולבדוק כניסות לאתר ולעקוב מקרוב אחר התנהגות הצרכנים במסע שהם עוברים בתוך האתר בדרך לנטישה או לביצוע רכישה.
תוכל גם לשנות את האפיון ולשדרג את חוויית המשתמש לפי הנתונים. בשל החיבור של הקניינים הצעירים והגדולים למובייל בעונת הקיץ, חשוב מאוד לבצע התאמה אידיאלית של האתר למובייל. עיצוב רספונסיבי וטעינה מהירה.
מיתוג ברוח הקיץ
מתגו את הפעילות העסקית שלכם בדיגיטל ברוח הקיץ – המיתוג יכול לבוא לידי ביטוי בשימוש בבאנרים מעוצבים ושינוי הצבעוניות והגוונים בצבעי קיץ פסטל, מתן הטבות והנחות במיוחד לקיץ והתאמת השירות והמוצרים לצרכים הייחודיים שעולים בקרב צרכנים בתקופת הקיץ בטיולים, חופשות, הורים שמחפשים אטרקציות ועניין לילדיהם וכדומה.
התאימו גם את הקופירייטינג ואת התכנים ואת כל השפה השיווקית לתקופת הקיץ. אל תשכחו לגבש אסטרטגיה ולחלק את התקציב בין הפלטפורמות ולבצע אופטימיזציה על פי הצלחה.
התאימו את הפעילות גם לפי התנהגות הצרכנים בקיץ. למשל, משלוח ניוזלטרים בשעות שונות מכפי שהורגלתם במהלך השגרה ושנת הלימודים.
פרסום ממוקד בפלטפורמות השונות
חשבו על קמפיינים ייעודיים לפי פלטפורמות בהן נוכחותם חובה והתאימו אותם לסוג הערוץ. קליפים בטיק טוק, סרטונים עם ערך מוסף ביוטיוב, פעילות מעניינת באינסטגרם ובפייסבוק, מודעות בגוגל. אם טרם התנסיתם, הקיץ הוא זמן טוב לבצע "טבילה" ראשונה בליווי של מומחים או בשימוש בכלים שרכשתם בקורסים רלבנטיים על מנת להגיע לקהל יעד חדש שעוד לא נחשף אליכם ובמהלך "העונה החמה" הוא יפגוש בכם בראשונה וזכרו – הרושם הראשוני קובע!
הטמפרטורות עולות? למדו כיצד "לחמם" את המותג ולרענן את הפעילות בזירת המכירות האלקטרונית כדי ליהנות מרווחיות גבוהה בעונת הצרכנות המושלמת. קורס ecommerce יקנה לכם את הכלים לשליטה טובה יותר במדיום.