חיים מול מסכים – בעלי תשוקה לחולל שינויים
דור Z המכונה גם iGens הוא ילידי 1995-2012 ומחקרים שונים שעסקו במאפיינים הייחודיים של דור ה-Z הצביעו על כך שזה דור שהוא חי ונושם אינטרנט ומעדיף להתנהל דרך מסכים ומחקרים הצביעו שלצד השליטה הגבוהה בטכנולוגיה, דור ה-Z סובל יותר מבדידות ודיכאון שרק התעצמו בתקופת הקורונה והסגרים שלה ויחד עם הריחוק החברתי, החרדה הכלכלית הפכה לחלק מהותי מחייהם.
בניגוד לדור המילניום שגדל על רקע המשבר הפיננסי של 2008/9, דור ה-Z נהנו מרווחה כלכלית יחסית עד לתקופת הקורונה והמגיפה העולמית שינתה את הכל וכלכלנים כבר מכנים את הפגיעה כ"הצטלקות" ומתארים אותה כפגיעה ארוכת טווח בסיכויים לקריירה, הכשרה ואפילו ברווחה הנפשית.
כמובן שיש מי שנפגעו יותר מאחרים: צעירים שנאלצו לחזור לגור אצל ההורים, איבדו את עבודתם, הפסיקו את לימודיהם ומטפלים בבני משפחתם.
יציבות כלכלית חשובה כל עוד יש מטרה
חברות שבוחנות איך להתנהל מול לקוחות דור ה-Z ואפילו גיוס עובדים של דור זה לשורותיהן מבינות שהיות ודור זה, בעקבות טלטלות הקורונה, יחפש יותר יציבות כלכלית. עם זאת, סקרים שונים הצביעו על כך שזה דור שלא מפחד מכישלון ומחפש גמישות וגיוון אנושי וכן מטרות חשובות ומתחבר במיוחד לארגונים שמאמצים אחריות תאגידית.
חלק בלתי נפרד מהמהפכה שחוללה הקורונה בפרספקטיבה של דור ה-Z ושל ארגונים "המחזרים" אחרי בני הדור קשור לחתירה לחדשנות.
אם בעבר חדשנות נתפסה כסיסמא, הרי שכיום מדובר בפעילות מהותית שמכוננת את הארגון. שילוב חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא מהווים מפתח להצלחה ומומחים גורסים שדור זה מחפש עשייה אמיתית מצד חברות, כמו למשל, חברות שמבצעות בפועל מעשים שתורמים לאיכות הסביבה.
דור ה-Z יודע לזהות מתי מתבצעת חדשנות אמיתית בארגון ולכן, הובלת חדשנות היום בארגון נעשית על ידי אנשים שהוכשרו לתפקיד ושעברו קורס חדשנות אשר העניק להם את הכלים הנדרשים לפיתוח חדשנות בארגונים.
בהקשר של דור ה-Z, החדשנות יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון תחומים כמו מוצרים שיעניינו אותם או תהליכים חברתיים וסביבתיים מצד הארגון מתוך רצון לחזק נאמנות לארגון דרך חיבור לערכים המזוהים עמו. חוקרים מזהים בדור ה-Z רוח אקטיביסטית ומכאן החשיבות לביצוע מהלכים חברתיים וסביבתיים מצד ארגונים וכן רצון עז להשפיע על העולם בצורה משמעותית. מבחינת המסרים ופעילות, ארגונים שיאמצו חדשנות שמותאמת לאורח החיים של דור ה-Z יצליחו יותר להעסיק עובדים, לשמור עליהם ולהרחיב את מעגל הלקוחות.