מהם ההבדלים בין תואר בניהול לבין קורס ניהול מקצועי?

מה יש בקורס ניהול שיכול לסייע לכם להפוך למנהלים טובים ומיומנים יותר? סקירה של ההבדלים המרכזיים בין שני מסלולי הלימוד – תואר אקדמי מול הכשרה מקצועית ועצות כיצד לבחור קורס ניהול מנצח.

התוכן עושה הבדל

ההבדל המרכזי בין השניים טמון באופי של תוכנית הלימודים. ברוב המקרים, תואר בניהול הוא תואר כללי ותיאורטי המבוסס על לימודי ליבה ותשתית החיוניים להבנת עולם הניהול ולפעילות בו המוגשים מתוך פרספקטיבה רחבה כולל היסטוריה, פסיכולוגיה, חשבון דיפרנציאלי, כלכלה, שיטות מחקר כאשר יש התמחויות שונות כמו למשל, ניהול וכלכלה או ניהול טכנולוגיה וכדומה.
לעומת זאת, קורסי ניהול מבוססים על סילבוס של תכנים יישומיים הרלבנטיים לעבודת הניהול ואף לתפקידי ניהול קונקרטיים בפועל. כמו למשל, שלבים בבניית פרויקט או ניהול מו"מ ומעניקים מיומנויות והתמחויות ממוקדות לשדרוג הפעילות הניהולית והעסקית ביום יום או בהתאמה לתפקיד הניהולי הספציפי.
יש לקחת בחשבון שהזמן עושה את שלו ועולם הניהול משתנה בקצב מהיר בהתאם למגמות בשוק וטכנולוגיות עדכניות וסגנונות ניהוליים ומחקרים חדשים המשפיעים על הלך הרוח ולא תמיד הידע הניהולי שנרכש במסגרת התואר האקדמי לפני מספר שנים עוד רלבנטי לניהול בעידן העכשווי של טרנספורמציה דיגיטלית. במקרים רבים גם המרצים באקדמיה מגיעים מהעולם האקדמי בעוד המרצים בקורסי ניהול הם מנהלים מנוסים מחברות מובילות.
פורמט הלימוד אף הוא שונה כאשר לימודי תואר הם לימודים מלאים לרוב פרונטאליים בעוד קורס ניהול מוצע לרוב אחת בשבוע, כולל אופציות ללימודי ערב או שישי בוקר ומסתיים כעבור מספר חודשים-שנה והלימודים חווייתיים וכוללים מגוון שיטות, גישות וסגנונות לימוד בעוד לימודי תואר נמשכים מספר שנים.

מהו קהל היעד של כל אחד ממסלולי הלימוד

תואר בניהול מיועד למי שרוצה להציג תואר אקדמי ממקום מוכר, תנאי קבלה היום בחברות רבות בתפקידי ניהול שונים ואילו  קורסי ניהול מקצועיים מיועדים למי שכבר מחזיקים ברקע במנהל עסקים או בכלכלה ובעלי תואר בתחום וכעת מחפשים את ההשלמות והעשרת התכנים על מנת להתקדם בסולם הדרגות או למלא תפקיד כלשהו בדרך מקצועית יותר או למשל, להתעדכן בחידושים כמו מערכות וטכנולוגיות, אסטרטגיות ומגמות בתחום הניהול. לימוד של כישור ניהול שניתן ליישם באופן מידי.
היות ולקורסים מגיעים אנשים שכבר עובדים בתחום הקורסים מוצעים בשעות גמישות ונוחות בהתאמה לאנשים עובדים וגם מבוססים עם סימולציות ומקרי בוחן מהמציאות של המשתתפים.
תנאי הקבלה אף הם משתנים בין שני המסלולים: קבלה לתואר ראשון מבוססת על הישגים לימודיים, פסיכומטרי וכדומה עוד הקבלה לקורס ניהולי לרוב נקבעת על פי ראיון אישי, ניסיון תעסוקתי רלבנטי וכדומה.

מטרות קריירה

סטודנט לתואר ראשון בניהול הוא לא סטודנט בקורס ניהול מתקדם. באופן טבעי, מי שכבר צבר ותק וניסיון מגובש יותר בנוגע למה חשוב לו ללמוד ולדעת בניגוד למי שרק סיים תואר ראשון וטרם התנסה בניהול בפועל ומכאן גם השוני בתכנים ובסגנון הלימוד.
התחרות בתחום מביאה לידי כך שמנהלים השואפים לתפקידי ניהול בכיר נדרשים לשדרג את עצמם ויש הכשרות ניהול מתקדמות המתמקדות בנושאים רלבנטיים לתפקידי ניהול בכיר כמו אסטרטגיה, הבנה פיננסיות, מיומנויות מו"מ ועוד מיומנויות שיכולות לסייע למנהלים לפתח קריירת ניהול מצליחה.

חשוב לבחור קורס ניהול מקצועי בבית ספר מוכר המציע תוכנית לימודים מקיפה ופרקטית בהובלת מרצים בולטים בתחומם המשלבת פתרונות יישומיים והקניית כלים אפקטיביים לניהול.
זכרו שגם כשיש לכם כבר תואר בניהול ביד תוכלו תמיד להתמקצע ולהשיג יותר בתפקידי ניהול במשק!

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...