page up
envelopeלהשארת פרטים

מציאת הזהות הניהולית היא חלק בלתי נפרד ממסע הכינון העצמי של מנהל, במיוחד אם הוא מנהל חדש ומצופה ממנו להוכיח את היכולות הניהוליות שלו.
אולם, גם מנהלים ותיקים מתלבטים פעמים רבות בנוגע לסגנון הניהולי האולטימטיבי: האם להיות בוס כריזמטי וקשוח שנוהג ביד רמה או מנהל קשוב ורגיש לצרכי העובדים ואיזה סוג עדיף יותר לעובדים ולתוצאות העסקיות והיכן כמובן עובר הגבול בין חברותי ועדין לאסרטיבי ומרוחק?

 

איזון היא מילת המפתח

בואו נבחן לרגע את שני הקצוות: מצד אחד, מנהל המשליט משמעת יכול להגיע לביצועים גבוהים כי הוא יודע לפקס את העובדים במה שחשוב ולפקח על כך שהעבודה נעשית ומצד שני, הוא צריך לדעת מתי להגיע לעובדים על מנת לגרום להם להעלאת המוטיבציה הפנימית, כדי שהם לא יקרסו חלילה תחת הלחץ או העומס ויעזבו.
מנהל נחמד וחברותי יכול אולי לשפר את מורל העובדים ולייצר סביבת עבודה נעימה, אבל הוא עשוי להיות מתומרן על ידי עובדים שמנצלים את טוב ליבו.
אז מה עושים ובאיזו מתכונת ניהולית בוחרים? כמו דברים רבים אחרים בחיים – הסוד הוא לשמור על איזון. מחקרים רבים מצאו שמנהלים שמצליחים להניע לפעולה וגם אהודים על עובדיהם הם כאלה שמסוגלים לשמור על תקשורת פתוחה, אמון הדדי והפגנת הערכה ויודעים גם מתי להפגין שליטה ולהציב גבולות כדי להשיג שביעות רצון גבוהה בשילוב העלאת הפריון.

כלים למנהלים שרוצים להשתפר בניהול

קורס ניהול מעניק למנהלים את הכלים לזיהוי הסגנון הניהולי הנכון בהתאם לנסיבות ופיתוח מיומנויות ניהוליות שהוכחו בשטח כיעילות במיוחד. כך למשל, מנהלים שנתפסים טובים לארגון הם מנהלים שיודעים לאבחן את החולשות והחוזקות של העובדים ולהקצות סמכויות לעובדים על פי כישוריהם, לדבר גם על הדברים הקשים ביותר ולדעת כיצד למקסם את הפוטנציאל גם שהנסיבות והתנאים מאתגרים במיוחד. הבנה היא חלק נכבד מההצלחה בתפקידי ניהול כשמנהל טוב הוא גם מנהל שמציב ציפיות ברורות והנחיות מדויקות כולל יעדים מוגדרים לביצוע המסייעים לעובדיו לתעדף משימות וגם להבדיל בין הצלחה לכישלון.

קשיחות אדיבה בדרך להצלחה

בנוסף, מנהל טוב הוא כזה שאינו נותן לאגו שלו לנהל אותו אלא מעוניין לטפח את העובדים שלו כי מבחינתו הם ההשתקפות של הצלחתו. גיבוש צוות לעניין ופיתוח הכישורים תוך הכרה בהישגים של העובדים יכולה לתרום להצלחה במשימות ולהישגים גבוהים יותר.
יש לדעת מתי לתת לעובד הפסקה ומתי להניע אותו לפעולה כאשר בוסים תובעניים שלא יודעים מתי להרגיע עשויים למצוא את עצמם ננטשים על ידי עובדים שעורקים למנהל אחר.
קורסי הניהול העכשוויים מכוונים למציאת המנהיגות של מנהלים שיוכלו לקבל החלטות קשות וליצור בסיס איתן, כדי שהעובדים יסמכו עליהם בכל סיטואציה, שלא יסתרו את עצמם ויוכלו להרחיב את הגישה שלהם כדי להתאים את עצמם לכל סוג עובד גם לעובדים בעייתיים במיוחד.


כאשר מונים תכונות של מנהל טוב מדברים לרוב על מנהל שיודע להעביר את החזון ולתרגם אותו למשימות יומיומיות, לתמוך בעובדים אך גם לדרבן אותם לתת יותר ולהתפתח תוך כדי תנועה, כזה שמעניק משוב ומכוון וכן שאכפת לו מהעובד הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. לא ניתן לדבר על ניהול בשחור ולבן וחשוב למצוא את דרך הביניים שתעבוד עבורכם וקורס ניהול יוכל לעזור לכם להפוך למנהל הטוב ביותר שתוכלו להיות תוך נאמנות לעצמכם, לעובדים ולארגון.

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
קורס ניהול בכיר

80 שעות אקדמאיות

בעידן הנוכחי – המתאפיין בקצב מהיר של שינויים לצד תחרות גבוה בזירה במקומית והגלובלית , נדרשים מנהלים בכירים בארגון לידע מקיף ולהבנה במגוון דיסציפלינות – זאת על מנת שיוכלו לקבל החלטות נכונות יותר המשרתות את יעדי הארגון ומטרותיו. המציאות הארגונית מתאפיינת במודלים חדשים של ניהול ועיצוב הזהות הארגונית לשם רלוונטיות והובלה בשוק תחרותי. לפיכך חייב המנהל הבכיר לשלוט ולהתעדכן בתחומי הידע השונים החל מאסטרטגיה, דרך הבנה פיננסית ומשפטית ועד למיומנויות ניהוליות מתקדמות וכלים חדשניים לחשיבה פורצת דרך. קורס ניהול בכיר, אחד מקורסי הדגל של המי"ל, מתייחס לכלל התחומים הללו תוך דגש על פרקטיקה מעשית ועדכניות. את הקורס יעבירו שורה של מרצים מהמובילים בארץ בתחומם, אשר מביאים עימם ידע וניסיון תעסוקתי עשיר.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.