אינטליגנציה רגשית בעבודה – למה היא כל כך חשובה?

מהי אינטליגנציה רגשית ומדוע היא משחקת תפקיד חשוב כל כך בגיוס עובדים ובניהול משאבי אנוש?

הפסיכולוג דניאל גולמן אמר, שאינטליגנציה רגשית מתייחסת לחמישה מרכיבים אשר מתורגמים ביחד ליכולתו של אדם לתפוס, להבין ולנהל את רגשותיו.
המרכיבים הם: מודעות עצמית (זיהוי מצבי רוח ורגשות וכיצד הם משפיעים על אחרים), ויסות עצמי (היכולת לשלוט בדחפים), מניע פנימי (להשגת מטרות מסיבות אישיות ולא בעבור מניע חיצוני), אמפתיה (היכולת לזהות רגשות של אחרים), כישורים חברתיים (היכולת לנהל מערכות יחסים טובות).

 

כיצד מרכיבים אלה מסייעים בכישורי עבודה ואקלים תעסוקתי טוב יותר?

תקשורת אפקטיבית – עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית מקשיבים זה לזה יותר וכך יכולים לקדם רעיונות ולהצליח יותר בפרויקטים הדורשים שיתוף פעולה. הם מייצרים דיונים תוך כדי הבנת הנושא מפרספקטיבות שונות של עמיתיהם לעבודה.
התמודדות עם שינויים – מקומות עבודה היום הם דינאמיים מהעברת בעלות דרך חילוף הנהלה ועד שינוי פיזי של המשרד. עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה מתמודדים טוב יותר עם שינויים. הם בעלי גמישות רבה ומוכנות לקבלת הדרישות המשתנות של תנאי השוק מהטמעת טכנולוגיה חדשה ועד שינויים סביבתיים.

ניהול איכותי – למנהלים במיוחד דרושה אינטליגנציה רגשית על מנת להוביל צוותים, להבין את העובדים שלהם לעומק, לגלות כלפיהם סבלנות על ידי הפעלת "רגולציה עצמית". בנוסף – לדעת איך להגיב ומתי על מנת להישאר מחד בשליטה ומאידך, להניע את הצוות לפעולה.
חשיבה חיובית להעלאת הפרודקטיביות – אינטליגנציה רגשית עוזרת לעובדים לא להיכנס לרגשות שליליים גם כשהפרויקט מאתגר במיוחד ועל ידי חשיבה חיובית, הם מצליחים לשמור על אקלים תעסוקתי נעים וכן לתעל את עצמם למקומות חיוביים יותר המובילים לביצועים משופרים.

איך משלבים אינטליגנציה רגשית עם גיוס וניהול משאבי אנוש?

מנהלי משאבי אנוש נדרשים במיוחד להשתמש בכלים כדי לבחון את מדד האינטליגנציה הרגשית של המועמדים ולאחר מכן, להנחיל בחברה את החשיבות של פקטור זה בהתנהלות היומיומית.
אמפתיה מצד הארגון – כמנהל משאבי אנוש חשוב לוודא שהעובדים מרגישים מוערכים במקום העבודה. מנהל משאבי אנוש הוא פעמים רבות היועץ אליו מגיעים כשיש קונפליקטים או שאלות ובמסגרת התפקיד, ניתן בהחלט לבחון על ידי משובים כיצד העובד מרגיש כלפי הארגון ולשקף את האמפתיה של הארגון כלפיו וכך להשפיע גם על המוטיבציה הפנימית.
שאלות בראיונות עבודה – כבר בתהליך הגיוס אפשר לבחון מהי מידת האינטליגנציה הרגשית של העובד. למשל, מהם החולשות שלך וכיצד התגברת על חולשות אלה, מה מניע אותך בעבודה, תאר כיצד התמודדת עם כישלון ותסכול בעבודה וכדומה.

קיימים גם מבדקי הערכה לבדיקת אינטליגנציה רגשית ועוד שלל כלים שמסייעים למנהלי משאבי אנוש בעבודתם. בקורס ניהול משאבי אנוש תקבלו את הכלים החשובים לניהול המשאב האנושי בעידן הנוכחי התחרותי עתיר השינויים.

רוצה להתייעץ או לדבר איתנו?​

זה המקום להשאיר פרטים, מבטיחים לחזור אליך בהקדם

בודק...