page up
envelopeלהשארת פרטים


ביצועי מנהלים משפיעים באופן ישיר על התפקוד של הארגון ולכן, חשוב לבצע סקירת ביצועים והערכת התפקוד של המנהלים במישורים שונים, ממיומנויות הכוללות הנעת עובדים ועד ניהול תקציבים ועמידה ביעדים. 

הערכת מנהלים נועדה להציב בפני המנהל מראה, שתשקף בפניו את נקודות החוזק והחולשה ולעיתים היא גם פקטור לקידום, העלאת שכר ושיפור תנאים.
על מנת לבצע תהליך הערכה אפקטיבי חשוב לבצע תיאום ציפיות מקדים, כדי שהמנהל ידע מלכתחילה מהם הסטנדרטים המצופים ממנו. כמו למשל, תקציב, ניהול צוות, שביעות רצון העובדים, שיתופי פעולה בתוך הארגון, תקשורת עם לקוחות ועמידה ביעדים.


החשיבות של הערכת מנהלים

הערכת מנהלים תורמת לארגון מבחינות רבות: היא משפרת את תפקוד המנהל, כאשר הוא יודע שיש "מי שצופה בו" בזירה הארגונית ומצד שני, מעוניין להשביח ולשדרג אותו מהבחינה המקצועית. היא תורמת לתחושת שביעות הרצון של העובדים, שיודעים שהמנהל שלכם נמצא תחת פיקוח וכן מחזקת את הקשר עם המנהל.
בסופו של דבר, היא תורמת להצלחה הארגונית. המנהל זוכה לרפלקציה מקיפה בכל הנוגע לתפקוד בכל ההיבטים הרלבנטיים ויודע על מה לשים דגש ובמה להשקיע יותר בעבודת הניהול, הן ברמה האישיותית והן ברמה המקצועית.


אילו כלים קיימים להערכת מנהלים

קיימות מגוון טכניקות לביצוע הערכת מנהלים מקיפה ואפקטיבית ובפני ארגונים עומדים כלי הערכת מנהלים, ביניהם בולט סקר ארגוני בהתאמה אישית לצרכי הארגון, הפרופיל הניהולי וכדומה.
הכוונה היא למחוון אנונימי בין העובדים, שמטרתו לאפשר מענה כנות ביחס לביצועי המנהל. המשוב הינו בעילום שם, כדי שהעובדים יגיבו באותנטיות מבלי לחשוש לגורלם התעסוקתי. ניתן להעביר מחוון מקוון או מודפס.
לאחר איסוף הנתונים וחוות הדעת, נהוג להצליב הערכות או לבצע ניתוח סטטיסטי וכך למפות את האתגרים והקשיים של המנהל ולבודד מקרים יוצאי דופן באינטראקציה בין מנהל לעובד ספציפי.

דרך נוספת היא הערכת המנהל דרך צד שלישי בין אם יועץ של החברה ואפילו לקוחות.
ארגונים רבים נעזרים היום במשובים כוללניים כמו  360Degree feedback, תהליך שבאמצעות ניתן לקבל חוות דעת מהכפיפים, מהקולגות וממפקחים וכן הערכה עצמית של המנהל עצמו לגבי התנהגותו ממגוון נקודות מבט והוא נועד להערכה מקיפה של הביצועים. בסיום התהליך, המנהל מקבל דו"ח כולל עם חוות הדעת ומסקנות כולל הצעות לשיפור .


הגיע הזמן להערכה

אחת השאלות הנשאלות בקרב ארגונים היא כל כמה זמן נדרש לבצע הערכת מנהלים – התשובה תלויה בארגון. מרבית החברות נוהגות לבצע הערכה בתקופות שונות לאורך השנה, בצורה סדירה, בין אם כל רבעון או אחת לחציון. לעיתים תיקבע ההערכה בהתאם לביצועי המנהל בהערכה הקודמת.
לדוגמא - אם ביצועיו בעבר היו טעונים שיפור, רוב הסיכויים שהוא יתבקש לעמוד להערכה חוזרת תוך פרק זמן קצר יותר.  

למנהל אחריות רבה בארגון ומכאן הצורך לבצע הערכה מקיפה של ביצועיו ותפקודו. מומלץ לסיים כל  הערכת הביצועים עם עצות לדרך, על מנת לסייע למנהל להתקדם ולהעצים אותו ותוך כדי להשביח את האקלים הארגוני.
תכנית לפיתוח מנהלים תסייע למנהלים לגבש אסטרטגיית ניהול, לחדד ולחזק יכולות ניהול שיקדמו את העובדים והארגון וייקחו אותם קדימה.

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
ניהול משא ומתן לבכירים

40 שעות אקדמאיות

אנו מנהלים מגוון תהליכי משא ומתן מידי יום - מול עובדים, קולגות, לקוחות, ספקים וכמובן – בחיים הפרטיים. רובנו מתנהלים בזירות השונות מתוך אינטואיציה וניסיון החיים אולם למעשה, היכרות מעמיקה עם מיומנות המשא ומתן הינה חיונית על מנת למקסם את ההישגים ולא לסיים בתחושת החמצה. ההתמקצעות בעולם המשא ומתן מחייבת ידע מדיסציפלינות רבות: פסיכולוגיה, תקשורת וחשיבה אסטרטגית לצד יכולת אלתור והתמודדות עם אירועים בלתי צפויים. קורס זה נועד להעניק למנהלים מעטפת 360° במיומנות מורכבת זו במטרה להפוך את המשא ומתן מתהליך אוטומטי ואינטואיטיבי לתהליך מתוכנן ומבוסס חשיבה. בתוכנית זו יושם דגש על למידה, תרגול והתנסות תוך שימוש בכלים של סימולציות, דיונים וניתוחי אירוע לשם יישום אפקטיבי של התכנים והעקרונות הנלמדים.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.