page up
envelopeלהשארת פרטים


התפתחויות טכנולוגיות, השפעות דיגיטליות, שינויים מהירים בהרגלי החיים. המציאות הנוכחית כה דינאמית וארגונים נדרשים להתאים את הסביבה התעסוקתית, שיטות העבודה והביצועים לקצב המסחרר. 

עולם הלמידה וההדרכה הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה של ארגון וגם הוא לא כפי שהיה. לדברי רינתיה ברוכים לוין, יועצת ללמידה והדרכה בארגונים ומנהלת אקדמית של קורסי למידה והדרכה בהמי"ל, המגמה הנוכחית עומדת בסימן "הרבה יותר, בפחות".
"הכוונה היא שחוויית הלמידה בארגונים מבוססת בעת הנוכחית על דינאמיקה אחרת. יש הצפה של מידע ומנגד, ארגונים בארץ מצפים מהפונקציה המקצועית שאחראית על הדרכה בארגון להפיק יותר בפחות זמן ו/או משאבים. זאת בניגוד לסקרים עולמיים המצביעים על כך שההשקעה בלמידה ארגונית הולכת וגדלה, כיוון שקיים הבנה והוכחות מחקריות לגבי למידה והקשר שלה להצלחה של הארגון".

 

להפוך מספקים של הדרכה לשותפים אסטרטגיים בשיפור ביצועי הארגון
תפקידו של אחראי ההדרכה בארגונים אומנם משתנה מארגון לארגון, אבל ברוכים לוין מדגישה שהציפייה ממנו היום גבוהה יותר מתמיד.
"אחראי הדרכה נדרש לסט מיומנויות רחב. עליו להבין בתחומים שונים כמו למשל, ייעוץ ארגוני, ניהול ידע, הבנה ארגונית עסקית. אחראי הדרכה צריך להיות גם בעל מיומנויות בינאישיות, כיוון שהעבודה שלו מבוססת על אינטראקציה עם אנשים. הקונטקסט של ההדרכה אף הוא קריטי - הממונה על הדרכה צריך להיות מחובר לתרבות הארגונית על מנת להתאים לארגון את ההדרכה על פי הצרכים הייחודיים".
האוריינות הטכנולוגית, מציינת ברוכים לוין היא פקטור שתופס תאוצה לאיוש תפקידים. "ההדרכות של היום לא מפותחות כבר במערכי שיעור ב-WORD אלא אמורות לייצר חוויית למידה מתקדמת. לדוגמה ע"י: מצגות אינטראקטיביות, משחק, אתרים מקוונים פנים ארגוניים, פלטפורמות דיגיטליות, אפליקציות. חשוב להבין את העקרונות הטכנולוגיים הקיימים על מנת להציג לארגון סל פתרונות מתאים".

 

תפיסות בעולם הלמידה
גישת ה-Agile הדוגלת בגמישות למציאות המשתנה מיושמת גם בתהליכי הלמידה וההדרכה בארגון. "אחראי הדרכה מתבקש לתת מענה גמיש לאסטרטגיה הארגונית שגם היא עשויה להשתנות כמו גם להתאים פתרונות טכנולוגיים, כלים ומיומנויות המבוססים על הידע העדכני ביותר".
אם בעבר איש ההדרכה בארגון היה משתמש בעיקר בהדרכות פורמליות, הרי שכיום, אומרת ברוכים לוין, המחקרים על בסיסם נולד מודל " 70-20-10" הציבו לנו מראה המתארת כיצד אנשים בארגונים לומדים באופן שמשפיע על הביצועים שלהם. "הלמידה המשמעותית ביותר (70%) מתרחשת ע"י התנסות, בתהליכי עבודה, תוך התמודדות עם משימות, 20% ממנה באינטראקציה עם אחרים ורק כ- 10% ממנה היא פורמלית ומתקיימת לדוגמה בכיתה".

המעורבות היומיומית והסינרגטית של אחראי ההדרכה היא זו שמשפיעה במיוחד על איכות הלמידה. אחראי הלמידה נדרש לאקטיביות וכן לראייה אינטגרטיבית כשהוא למעשה מדומה היום ל"אוצר" כמו בגלריה לאמנות. פתרונות הלמידה (שחלקם הגדול נמצא כבר בחוץ ולא בהכרח צריך לייצר אותם מאפס) נבחרים בקפידה ע"י אחראי ההדרכה והלמידה תוך התאמה לצרכים ולארגון, מבהירה ברוכים לוין ולסיכום מדגישה שכללי המשחק בזירת הלמידה וההדרכה בארגונים השתנו ומי שלא יתאים את עצמו בהקדם למציאות החדשה עלול להישאר מאחור.
בואו להיות שותפים אסטרטגיים לארגון! קורס מפתחי למידה ארגונית וקורס ניהול הדרכה בארגונים מקיף את כל הנושאים החשובים והחמים כיום בתחום.
 

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
ניהול הדרכה בארגונים

56 שעות אקדמאיות

הקורס מקיף בתכניו את כל תחומי העיסוק של מנהל הדרכה ופיתוח אירגוני וממצב את בעלי תפקידים אלה כסוכני שינוי ושותף אסטרטגי בארגון. בקורס נדון במרכיבי התפקיד של מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני, שליחותו בארגון החל משלב איתור הצורך ועד להפקת לקחים וניהול תקציבים. בכל מרכיב תפקיד נעסוק בהעצמת המשתתפים והבאתם לשיח הארגוני כאשר בארגז המיומנויות שלהם כלים להיות שותף אסטרטגי מלא בניהול הארגון. הקורס הינו קורס יישומי וילווה בדוגמאות עדכניות, שינותחו על ידי משתתפי הקורס, את הקורס ילווה תרגיל מתגלגל בסיום כל נושא יתבקשו המשתתפים ליישם את הנלמד על ארגוניהם לפי המודלים והכלים המוצעים להם, סיכום הקורס יעשה דרך תרגיל יישומי אותו יתבקשו המשתתפים להציג במליאה.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.