page up
envelopeלהשארת פרטים

הדרכת עובדים מהווה שלב חיוני בפיתוח המקצועי של העובדים ותרומתם בהצלחת הארגון. 
פיתוח הדרכה נוגע בהכנת חומרי ההדרכה המבוקשים וכן בגיבוש תהליכי ההדרכה בדרך להשגת המטרה. 
אסטרטגיה בהדרכת עובדים מסייעת לבנות תוכנית אימונים המותאמת לצרכי הארגון ולהפיק את התועלת המרבית ממערך ההדרכה. האסטרטגיה מסייעת בפיתוח תוכנית מקצועית ומדידת הביצועים בעקבות תוכנית ההדרכה בין אם מדובר בהעלאת הפריון, מורל העובדים והעלאת הרווחים. 

כיצד מתכננים ובונים אסטרטגיית הדרכה?


ביסוס התוכנית על פי אפיון הצרכים

אסטרטגיית ההדרכה בנויה על הצרכים של הארגון. לדוגמא - מיפוי של המומחיות והמיומנות הנדרש מהעובדים להפיכתם לעובדים מקצועיים יותר לפי מטרות ויעדי הארגון. כך למשל, אם מעוניינים להטמיע טכנולוגיה מסוימת או מערכת כלשהי לשדרוג הפעילות העסקית, יש לשלב את התכנים של תפעול המערכת או הכרות עם הטכנולוגיה כחלק בלתי נפרד מתוכנית ההדרכה השנתית. ניתן גם לבצע סקר בין העובדים ולבחון פערי ידע או כישורים שהם חשים בחסרונם בעת ביצוע משימותיהם השוטפות. 

חלוקה נבונה של משאבים

מומלץ לסדר את ההדרכות על פי סדר עדיפויות וגם על פי מסלול ההכשרה האופטימלי. למשל, ניתן לבנות את התכנים לפי האבולוציה שעובד חדש עובר בארגון ומה עליו לבצע על מנת להגיע לסטטוס מסוים, במיוחד כאשר מדובר בקודים הנהוגים בתאגיד גלובלי: תכנים הקשורים לנהלי הארגון, ידע שיש לרכוש על מנת לבצע את התפקיד ברמות שונות וכמובן, על פי צרכי הארגון – מהן ההכשרות הדחופות ביותר וכמה כסף וזמן יוקצו לכל אחת מההדרכות. 

סגנון וטכניקת ההדרכה

חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה מתייחס לביצוע של ההדרכה – מי הם הגורמים המקצועיים שיעבירו את ההדרכות, מה הרקע, באיזו קונסטלציה תועבר ההדרכה ומהן השיטות היעילות ביותר בין אם פרונטאלי או ממוחשב, הדרכות קבוצתיות לעומת פרטניות ובניית התמהיל הנכון בין כל הרכיבים. לרוב ייקבעו יעדים לכל אחת מההדרכות בין אם הדרכות הרלבנטיות לפיתוח קריירה או הטמעת טכנולוגיה בארגון. התמהיל המגוון אף הוא חשוב בבניית האסטרטגיה – אימון למנהיגות לצד פיתוח מיומנויות תקשורת ושימוש אפקטיבי במערכות. המטרה היא להקנות מיומנויות מעשיות וכן לשלב פעילויות חווייתיות, ממד של העצמה אישית. לרוב ההדרכות יכללו סוגים שונים של תכנים וסגנונות כמו למשל, משחקי תפקידים וסימולציות או הדרכת מנטורינג של חונכות בין מנהלים לעובדים. 

התאמה בין התכנים למשתתפים

האסטרטגיה של פיתוח הדרכה יכולה לכלול גם התאמת התוכנית לעובדים בין אם תכנים להדרכת בכירים ובין אם תוכנית הכשרה לעובדי מטה מול עובדי שטח והדרכות בסיסיות למתחילים והדרכות למתקדמים הבנויות על רמת ידע קיימת ואפשר לקבוע גם תנאי סף ומגבלת משתתפים להדרכות מסוימות. 
ניתן לבצע סקר שוק על מנת לתכנן ולאפיין את תוכנית ההדרכה האולטימטיבית לפי צרכיו הייחודיים של הארגון. מומלץ להעביר משוב על ההדרכות על מנת לקבל פידבק ולבצע אופטימיזציה בהתאם למשוב. 

 

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
ניהול הדרכה בארגונים

56 שעות אקדמאיות

הקורס מקיף בתכניו את כל תחומי העיסוק של מנהל הדרכה ופיתוח אירגוני וממצב את בעלי תפקידים אלה כסוכני שינוי ושותף אסטרטגי בארגון. בקורס נדון במרכיבי התפקיד של מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני, שליחותו בארגון החל משלב איתור הצורך ועד להפקת לקחים וניהול תקציבים. בכל מרכיב תפקיד נעסוק בהעצמת המשתתפים והבאתם לשיח הארגוני כאשר בארגז המיומנויות שלהם כלים להיות שותף אסטרטגי מלא בניהול הארגון. הקורס הינו קורס יישומי וילווה בדוגמאות עדכניות, שינותחו על ידי משתתפי הקורס, את הקורס ילווה תרגיל מתגלגל בסיום כל נושא יתבקשו המשתתפים ליישם את הנלמד על ארגוניהם לפי המודלים והכלים המוצעים להם, סיכום הקורס יעשה דרך תרגיל יישומי אותו יתבקשו המשתתפים להציג במליאה.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.