page up
envelopeלהשארת פרטים

מיכל יוסף
לא אחת, אני שומעת, כי נושאים ונותנים מעולים "נולדים עם זה".
לא אחת אני נשאלת- האם זה נכון? התשובה מורכבת יותר מ "כן" או "לא".

בתרבות הישראלית, משא ומתן נקשר מיד עם היכולת לאלתר, ללחוץ את הצד השני, להשיג יותר בפחות וכד'. ואכן, כך מתנהלים רבים מהמאשים ומתנים. בחלק נכבד מהם, השיטות הללו פחות מתאימות.


משאיים ומתנים להם נדרשים מנהלים בארגונים, אשר נדרשים לשאת ולתת בתדירות בה הם עושים כמעט כל פעילות ניהולית אחרת- עם לקוחות, ספקים, עובדים, דירקטוריון, שותפים עסקיים ועוד, מצריכים הרבה מעבר ליכולות שצוינו קודם.


משאיים ומתנים מסוג זה, שמנהלים בארגון ומנהלי עסקים מנהלים חדשות לבקרים, מורכב יותר ממו"מ בשוק או בחנות למוצרי חשמל. ושם, נדרשות הרבה יותר מיכולת או שתיים מולדות.


שם, הם נדרשים לניתוח איכותי של תמונת המצב, להבנה מסודרת של השחקנים, להתבוננות מעמיקה יותר מעבר לעמדות המוצגות, הם נדרשים להבנת עצמם- מה מניע אותם, מה באמת חשוב להם מעבר להצהרות של עצמם.


בנוסף לכל אלה, נדרש להכיר באופן מקצועי את התחום בו נושאים ונותנים ואם אין זה תחום המומחיות של המנהל, עליו ללמוד כיצד ליצור תמונה ברורה באמצעות המומחים שסביבו.


ומה עם האגו והניהול הרגשי? מחקרים רבים מלמדים, כי רוב ההחלטות שאנו מקבלים אינן רציונליות באופן טהור. המודעות למדד האגו ולמידה בה הוא משפיע על תהליך קבלת ההחלטות, מכריעה ממש.


כלומר, התשובה לשאלה עמה פתחתי, היא הרבה יותר מורכבת משאלת היכולת "מולדת" או "נרכשת" לניהול מו"מ.


נכון, ישנם אנשים שקל להם יותר לדבר מול קהל, להביע את דעתם. קל להם להביע דעה שונה או מנוגדת לזו שעל השולחן. יש להם יותר אומץ ביצירת הצעה נועזת, קל להם להיות באי וודאות או במצב בו לא מסכימים איתם. ומי שלא? יוכל ללמוד כלים ומיומנויות ולגשר על היכולות הטבעיות או הנרכשות הללו.

 

אז מה ניתן ללמוד כדי להיות נושא ונותן מקצועי יותר?

ניתוח תהליך מו"מ, הבנת שלביו השונים והתמצאות בכל אחד מהם
הכנה לתהליך המו"מ ולכל מהלך בו
מיומנויות לניהול תקשורת אפקטיבית במו"מ. החל בהקשבה ממוקדת וכלה בבניית מסר
מיומנויות לפיתוח האינטליגנציה המעשית בניהול מו"מ- מה, כיצד, היכן נכון לומר ולפעול?
היבטים פסיכולוגיים בניהול מו"מ במטרה למנוע כשלים נפוצים וכמו גם- ניהול רגשי בסביבת המו"מ, אשר לא אחת מעוררת רגשית ומפרה את האיזון הפנימי שכה חשוב להתנהלות נכונה
 

אני מזמינה אתכם להשתתף בקורס משא ומתן מתקדם במסגרתו נלמד את הנושאים הללו ועוד אחרים, נתרגל מצבים מעולם התוכן שלכם המשתתפים, תוכלו ליישם את הנלמד בשטח תוך ליווי מלא שלי במהלך הקורס עד ליצירת ההצלחה לה אתם מצפים.


הקורס מורכב מהרצאות קצרות ומשולבות בו הפעלות, תרגול מיומנויות, ניתוחי מקרה וסימולציות.

אודות הכותבת:
מיכל יוסף מגשרת, משפטנית ובעלת תואר שני ביישוב סכסוכים וניהול מו"מ .פיתחה מודל ייחודי לגישור פנים ארגוני (BRDM-Business Results Driven Mediation), הממנף את הקונפליקט ועושה בו שימוש לקידום תוצאות הארגון.

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
ניהול משא ומתן לבכירים

40 שעות אקדמאיות

אנו מנהלים מגוון תהליכי משא ומתן מידי יום - מול עובדים, קולגות, לקוחות, ספקים וכמובן – בחיים הפרטיים. רובנו מתנהלים בזירות השונות מתוך אינטואיציה וניסיון החיים אולם למעשה, היכרות מעמיקה עם מיומנות המשא ומתן הינה חיונית על מנת למקסם את ההישגים ולא לסיים בתחושת החמצה. ההתמקצעות בעולם המשא ומתן מחייבת ידע מדיסציפלינות רבות: פסיכולוגיה, תקשורת וחשיבה אסטרטגית לצד יכולת אלתור והתמודדות עם אירועים בלתי צפויים. קורס זה נועד להעניק למנהלים מעטפת 360° במיומנות מורכבת זו במטרה להפוך את המשא ומתן מתהליך אוטומטי ואינטואיטיבי לתהליך מתוכנן ומבוסס חשיבה. בתוכנית זו יושם דגש על למידה, תרגול והתנסות תוך שימוש בכלים של סימולציות, דיונים וניתוחי אירוע לשם יישום אפקטיבי של התכנים והעקרונות הנלמדים.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.