page up
envelopeלהשארת פרטים

ניהול עובדים היא משימה לא פשוטה כלל וניהול עובד בעייתי אף קשה יותר לביצוע. עובד שמתנגד לסמכות, לא משתף פעולה עם עמיתים, אינו עומד בהתחייבויות או מגיב בצורה לא פרופורציונאלית לביקורת - עשוי לעכב את התקדמות הפרויקט, לפגוע בפריון העבודה ולהעכיר את האווירה במשרד.

 

אין ספק שניהול הוא מומחיות ודורש אימון ובמסגרת קורס ניהול נלמדים הכלים הדרושים לניהול עובדים מכל סוג ובכל סגנון. ניהול עובדים בעייתיים היא חלק בלתי נמנע מהתפקיד. לפניכם מספר טיפים לפיצוח האתגר:

לטפל בבעיה בהקדם האפשרי

מודעות היא סוד הקסם. כדאי להתייחס בכובד ראש לדיווחים של עובדים על ההשפעה השלילית שיש לעובד ספציפי ולבחון את חוות הדעת על העובד מנקודות מבט שונות של עמיתים אך גם של לקוחות וכל מי שבא עמו באינטראקציה כדי להבין לפני הכל – מהן נקודות החולשה שלו ומה מהווה מקור הבעיה. הגישה שלו, חוסר הידע, אי ההתאמה שלו לצוות. יש לזכור שהתעלמות מהבעיה לא תפתור את הבעיה אלא רק תחמיר את המצב.  

שיחה פרטנית שעושה הבדל גדול

אל תסתמכו על רכילות של עובדים – לפעמי מישהו אחד לא מסתדר עם עובד כלשהו וגורר את האחרים בעקבותיו.
לכן, חשוב לזמן את העובד הבעייתי לשיחה אישית באווירה נעימה על מנת לייצר תקשורת ישירה ולהעלות לדיון בפניו את המורכבות אשר טמונה בעבודה עמו בדרך נינוחה ועם זאת – להתמקד בפואנטה. שיש בעיה וחשוב לפתור אותה. כדאי לשמור על ראש פתוח בשיחה עם העובד, כדי להעניק לו תחושת ביטחון וגם להבין יותר לעומק מה גורם להתנהגות שלו. כדאי להגיע מוכן לשיחה מסוג זה עם מידע קונקרטי בנוגע להתנהגותו השלילית ודוגמאות לאירועים ספציפיים שהתרחשו כדי לקבל ממנו פידבק בנושא. מה הנחה אותו באופן התגובה בה בחר וכדומה.

פתרונות קונקרטיים ניתנים לביצוע

לאחר השיחה עם העובד כדאי לגבש טקטיקה נבונה בנוגע להתנהלות המחודשת לאור המידע אשר תדלו במהלך השיחה ולהציע פתרונות הניתנים ליישום. בין אם מדובר בפתרונות שקשורים למחלקת משאבי אנוש כי מקור הבעיה טמונה ברקע האישי של העובד ובעניינים מהבית ובין אם בהקצאת משאבים, שיוכלו לסייע ולתמוך בדינאמיקה בצוות באינטראקציה של עמיתים עם אותו עובד.
לפעמים מדובר בפתרונות פיזיים של העברת מקום ברחבי המשרד ולעיתים בשינויים בסגנון העבודה. כמובן שנדרש מעקב על מנת להבין האם השינויים שבוצעו אכן סייעו לעובד ולצוות בין אם בהשלמת משימות ובין אם באקלים של סביבת העבודה.
אפשר גם לקבוע יעדים לביצוע עבור העובד שיבין בדיוק מה לעשות כדי לעמוד בביצועים בין אם שעות עבודה, משימות ברורות, הרגלים רעים שיש לחדול מהם לפחות בשעות העבודה. תיאום ציפיות מקדים יסייע לעובד להבין מה מצופה ממנו ולכם בתור מנהלים להבין מהן הדרישות וההשלכות על אי שיפור ההתנהגות או הפעילות המקצועית. 

אין ספק שמחלקת משאבי אנוש יכולה לסייע בייעוץ ובליווי ובנקיטת צעדים קונקרטיים במידה והעובד ימשיך לעורר בעיות וביחד תוכלו לחשוב על הפתרונות הטובים ביותר.

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
דיני עבודה ומשפט

56 שעות אקדמאיות

הגורם המשמעותי והבולט ביותר עמו בא העובד במגע בארגון, הינו המנהל הישיר. כחלק מאתגרי היומיום שמעמיד בפנינו עולם הניהול, קיים תחום דיני עבודה. במקרים בהם למנהל אין את הידע המתאים, עליו לפתח תלות בגורם נוסף בארגון אשר מתווה את הדרך בהתמודדות מול העובד. מאידך, כל עובד בארגון (גם מנהלים) צריכים להעלות את מודעותם למרכיבים של דיני עבודה בשכר, בחוזה העסקתם, בשינוי תנאים ועוד. קורס זה מציע למנהלים לרכוש את הידע הרלוונטי אשר ישמש גם אותם, ברמה האישית, וגם באינטראקציה הראשונית עם העובד יאפשר להם לספק את המידע הרלוונטי במטרה למצוא מענה לסוגיה אותה הציג בפני המנהל. הקורס באופן ממוקד עוסק בהקשרם של דיני עבודה בשוק העסקים בזירה המקומית, קביעת קיום יחסי עובד – מעביד, הסכמי עבודה, תנאי העסקת עובדים ועוד נושאים רבים הקשורים לדיני עבודה שעל כל מנהל, אשר תחתיו עובדים, קריטי להכיר.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.