page up
envelopeלהשארת פרטים

האדם הוא יצור חברתי ומחפש את האינטראקציה האנושית היומיומית אותה הוא מוצא גם במקום העבודה. הלן קלר אמרה: "לבד אנחנו יכולים לעשות כל כך מעט; ביחד נוכל לעשות כל כך הרבה". 

לשיתוף הפעולה בין העובדים חשיבות רבה בהצלחה של פרויקטים כאשר כל אחד מביא עמו סט של כישורים חברתיים אותם ניתן לשכלל עם הזמן על מנת להשיג יותר, הן ברמה האישית והן ברמה הקבוצתית.
מעבר לדרישות המקצועיות המופיעות במודעות דרושים, ניתן לראות גם דרישות המתייחסות למיומנויות בינאישיות – כלומר, לדרך בה היחיד מתקשר עם אחרים במישור המילולי ובמישור הלא מילולי, למשל, דרך מחוות שונות ושפת גוף.
בניגוד לכישורים מקצועיים הנרכשים באמצעות השכלה וניסיון תעסוקתי, כישורים חברתיים הם תוצר של תכונות אישיות וסביבת חיים. אבל כמו כל מיומנות, אפשר לשכלל גם כישורים חברתיים וכדאי להשקיע בכך. עובדים שיודעים לעבוד בצוות יוכלו לפעול ביחד עם עמיתיהם טוב יותר ומנהלים בעלי כישורים חברתיים יידעו כיצד להניע לפעולה ממקום חיובי תוך העצמת העובדים שלהם. כמובן שכישורים חברתיים חשובים בסביבת העבודה גם להתמודדות עם לקוחות.

מהם הכישורים החברתיים שמחפשים בארגונים?
אמפתיה היא מיומנות חשובה לתקשורת, כיוון שבוס אמפתי יידע כיצד להיות קשוב לעובדים שלו בכל עת ולסייע להם במצוקותיהם הן האישיות והן המקצועיות.
חלק בלתי נפרד מהכישורים החברתיים קשור למודעות עצמית – אדם שמודע לעצמו ולדרך בה הוא מתקשר סביבתו ויודע כיצד לעשות זאת נכון על מנת להעביר מסר ומבלי לפגוע באחר, יוכל להשיג את המטרות שלו בקלות וביעילות.
הקשבה אקטיבית היא מיומנות חברתית נוספת – להקשיב למה שיש למישהו אחר להגיד וגם לבקש ממנו לספר זאת על מנת להציף את מה שהוא מרגיש כדי לגבש אסטרטגיה, כיצד להתנהל עמו בדרך שתהיה נעימה לשני הצדדים.
הכרת תודה אף היא כישור חברתי חיוני, במיוחד אצל מנהלים, שחלקם נדרשים ללמוד כיצד לתת קרדיט לעבודתם של עובדיהם וכך לבנות את הביטחון העצמי של אלה ולעודד אותם להצליח יותר.

כבר בתהליך הגיוס, במעמד ראיונות העבודה, מתייחסים למיומנויות הבינאישיות בין אם באמצעות בדיקת הדרך בה המועמדים מתראיינים (קשר עין, שפת גוף, מחוות, כיבוד האחר) ובין אם דרך התשובות שהם נותנים לשאלות מאתגרות, כמו "מה היית עושה בסיטואציה בה הבוס מקשה עליך או איך תתמודד עם קולגה שלא משתפת פעולה". שאלות מכוונות אלה מלמדות את המגייס האם המועמד בעל כישורים חברתיים טובים, תקשורת טובה, פוטנציאל לקידום והאם הוא מתאים לצוות אליו הוא מיועד.
מחפשים סיבה טובה נוספת להשקיע בכישורים? מחקרים רבים מצביעים על כך שעובדים בעלי מיומנויות חברתיות גבוהות יותר נוטים לעבוד במקצועות אינטנסיביים יותר ולהרוויח שכר גבוה.

מעוניינים לשפר את היכולות וליצור מערכת יחסים טובות עם אחרים בתוך הארגון ומחוצה לו? קורסים לקידום מנהלים ופיתוח מיומנויות ניהול מסייע בקידום כישורים חברתיים חשובים ליצירת סביבת עבודה חיובית המעודדת כבוד הדדי ותקשורת אפקטיבית. 

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
ניהול משאבי אנוש

56 שעות אקדמאיות

בעידן זה של שינויים, תחום ניהול משאבי אנוש מהווה מפתח להצלחת הארגון. בפני העוסקים בתחום זה ניצבות משימות מאתגרות הדורשות ידע מקצועי ומיומנויות. בתוך מעגל המשאב אנושי, על המנהלים בתחום לדעת כיצד לגייס את האדם הנכון והמתאים ביותר למשימות, כיצד להכשיר לתהליך העבודה, כיצד לייצר תהליכי סוציאליזציה פנים ארגוניים – המייצרים סיפוק לעובד וחוויית עבודה טובה, אופן קביעת תגמולים וטיפול ברווחת העובד, כמו גם כיצד לעבור את חוויית הפיטורין של העובד. הקורס נוגע ביסודות המרכיבים את ניהול המשאב האנושי בארגון. הקורס מקנה בסיס מקצועי איתן לעוסקים בתחום ומאפשר למידה וקבלת מיומנויות בניהול משאבי אנוש בסיוע התיאוריות המתקדמות בתחום מחד, ומאידך בסיוע של כלים מעשיים.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

אני מסכים/ה שהמי"ל בע"מ תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של המי"ל בע"מ וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 990051484 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל info@hamil.co.il או בטלפון: 03-6711911.